IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Републиканските атаки срещу електромобилите в САЩ може да се провалят догодина

Щатите, определени като бойни полета в президентската надпревара, вече са привлекли милиарди долари инвестиции в електрическа мобилност

14:38 | 03.12.23 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Евтината земя, ниските цени на електроенергията, местните данъчни стимули и солидна инфраструктура привлякоха много от тези проекти в щати, които по случайност са политически бойни полета.

Съвсем наскоро високите лихвени проценти намалиха търсенето на електромобили, което накара някои производители да отложат плановете си за разширяване. Но вътрешните продажби на електрически модели остават относително стабилни, надхвърляйки 300 000 броя за първи път през третото тримесечие. Очаква се електромобилите да съставляват близо 50% от продажбите на автомобили в Америка до 2030 г., сочи анализ на RMI, организация с нестопанска цел.

В някои общности, където производството на електромобили е оказало влияние, може да бъде трудно да се намери републиканец, който да говори с критика към местния растеж на индустрията.

По време на предизборната си кампания републиканците заложиха на различен тон. Те ясно дадоха да се разбере, че виждат субсидиите от IRA като правителствено преувеличение, като същевременно изразиха загриженост, че минералите, жизненоважни за производството на електромобили, като графит и манган, често произхождат от Китай.

Тръмп и други републиканци, които са склонни да подкрепят традиционните енергийни източници като петрол и въглища, заедно с колите и камионите, задвижвани с бензин, също се обърнаха към безпокойството на профсъюза United Auto Workers (UAW).

Много членове на UAW се притесняват от електромобилите, тъй като те изискват по-малко труд за сглобяване от превозните средства с двигател с вътрешно горене. И макар UAW а е силен в Мичиган, съюзът е по-слаб на юг и югозапад.

„Манията на Джо Байдън по електрическите превозни средства помага на Китай, вреди на американските потребители и семейства и не решава проблема с рязкото покачване на цените на бензина“, изтъква Ана Кели, прессекретар на Републиканския национален комитет.

Говорител на Тръмп насочи Ройтерс към скорошно политическо съобщение, в което бившият президент казва, че производството на електромобили ще навреди на работниците. „Това, което се случва с нашите автомобилни работници, е абсолютен позор и невероятно възмущение“, изтъква Тръмп.

Бившият американски президент Доналд Тръмп. Снимка: Bloomberg L.P. Бившият американски президент Доналд Тръмп. Снимка: Bloomberg L.P.

Кампанията на ДеСантис не отговори на молбата на Ройтерс за коментар, въпреки че той постоянно критикува електромобилите.

„Защо бихте искали съзнателно да направите тази страна по-зависима от това, което се случва в Китай?“, пита ДеСантис през юли.

Кампанията на Байдън насочи Ройтерс към изявление на Кевин Муньос, говорител на кампанията, който казва, че планът на Тръмп означава повече работни места в производството на електромобили в Китай и по-малко работни места в САЩ.

Някои избрани републиканци на щатско ниво подхождат към електромобилите с повишено внимание.

Губернаторът на Флорида Рон ДеСантис. Снимка: Bloomberg L.P. Губернаторът на Флорида Рон ДеСантис. Снимка: Bloomberg L.P.

Брайън Кемп, републиканският губернатор на Джорджия и противник на Тръмп, се противопоставя на IRA. Но той рекламира данъчни стимули на щатско ниво, които доведоха производителите на електромобили в щата, и казва, че иска Джорджия да бъде „столицата на електрическата мобилност“ в Америка.

Това означава, че демократите ще трябва да работят усилено, за да илюстрират ролята, която тяхното законодателство играе в развитието на електрическата мобилност в щата, изтъква Уенди Дейвис, демократ от Джорджия, която е заемала множество местни позиции.

Енгел, кандидатът на Демократическата партия в Конгреса в Аризона, се изправя срещу представителя на републиканците Хуан Сискомани през 2024 г. През последните месеци Сискомани беше обект на критични реклами, свързани с неговата опозиция срещу IRA, платени от Climate Power и Лигата на гласоподавателите за опазване .

Все пак той като цяло приветства индивидуалните електромобилни проекти и дори посети местен завод през август.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:38 | 03.12.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

6
rate up comment 5 rate down comment 7
cyclop
преди 7 месеца
Сайт "клаймътченч пропагандно знаме", доскоро известен като "Инвестор", днес помпа кмаймътченч пропаганда от всички възможни ътли.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
data
преди 7 месеца
До: evlogi При технологичните трансформации никой незнае на къде ще поемат работните места , но все пак е добре да си спомним за движението на Лудитите който протестираха против парбата машина и механичните станове . Само че благодарение на сщите Англия стана световна индустриална сила и това роди толкова работни места че за тъкачите на ръчни станове нямаше никакъв проблем с прехраната . Същото е и с мобилните телефони лелките в АТЦ-тата
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 5
zelka007
преди 7 месеца
До: evlogi ... без да се заяждам , но в индустриалният сектор има около 600хил свободни работни места в УСАто ... не в здравеопазване , услуги , търговия , транспорт , добив на полезни изкопаеми , наука и образование пр. ... а в индустриалният сектор специално в производството на стоки и машини !! ще си намерят работа , който иска ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 6
khao
преди 7 месеца
До: evlogi.. най много ше падне заетоста у белодробното отделение... време е и белата мафия да скочи на протест с въглишарите!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 7
khao
преди 7 месеца
До: evlogi това ли е новата съвецка опорка... чиста енергия=безработица... хахаххаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 6
evlogi
преди 7 месеца
Като цяло въвеждането на електрически превозни средства не създава нова заетост.То замества съществуваща вече такава, и то с коефициент по-малък от едно.Т.е. 1000 съществуващи в досегашните производства ще бъдат заместени от по-малко от 1000 в новите такива.Това между другото важи не само за сектора на електромобилите, но и във всички брандирани като зелени нови отрасли.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още