Електрическите превозни средства са "измама", те не работят и укрепват икономиката на Китай за сметка на работните места в САЩ. Това са сред критиките, които претендентите за кандидат-президент в редиците на Републиканската партия отправят по време на своите кампании през последните седмици, включително бившият президент Доналд Тръмп и губернаторът на Флорида Рон ДеСантис.
Но макар електромобилите да се очертават като общ враг за републиканците, търсещи път към президентските избори догодина, те все повече стават източник на данъчни приходи и заетост в щатите, които ще определят победителя на президентските избори през 2024 г.
Това създаде потенциална възможност, която президентът Джо Байдън и някои кандидати от Демократическата партия в Конгреса се стремят да използват, за да спечелят подкрепа преди гласуването през ноември догодина, пише Ройтерс, цитирайки 25 стратези от Демократическата и Републиканската партия, местни служители, профсъюзни лидери и текстовете на съответните кампании.
Обявени са приблизително 128 млрд. долара инвестиции в местно производство на електромобили и батерии след приемането на Закона за намаляване на инфлацията (IRA) през август миналата година. Този закон, подкрепен от Байдън и демократите в Конгреса, създаде данъчни стимули за местното производство на електромобили.
Президентът на САЩ Джо Байдън. Снимка: Bloomberg L.P.
От тези инвестиции 48 млрд. долара - или една трета – са насочени към щатите Джорджия, Аризона, Невада и Мичиган, сочи анализ, изготвен от застъпническата група Climate Power по искане на Ройтерс. Тези четири щата, заедно с Уисконсин, Пенсилвания и Северна Каролина, са може би най-конкурентните в страната.
В седемте щата, взети заедно, Тръмп отчита подкрепа в социологическите проучвания от 41% спрямо 35% за Байдън, което означава, че надпреварата е изключително оспорвана, става ясно от септемврийско проучване на Ройтерс и Ipsos. Около 24% от анкетираните казват, че не са сигурни как биха гласували или планират да гласуват за някой друг.
Майк Мори, партньор във фирмата за обществени въпроси и политически консултации SKDK, казва, че инвестициите в електромобили, насърчавани от администрацията на Байдън, могат да осигурят значителна разлика в полза на настоящия президент.
„Това е доста трудно да се игнорира. Говорим за милиарди долари (в инвестиции)“, изтъква той.
Ключът за демократите, според него, ще бъде фокусирането върху това как демократичното законодателство е създало работни места, а не върху самите електромобили.
„Просто трябва да продавате работни места на независими хора и на останалата част от страната“, подчертава Мори. „Въпросът е, че те произвеждат работни места, независимо дали са кошници или батерии“, добавя той.
Тръмп води с голяма преднина в надпреварата за кандидат на републиканците през 2024 г. Байдън рекламира IRA по телевизията като наскоро посети две производствени съоръжение, които изграждат електромобили и зарядни станции.
Clean Energy for America, група за застъпничество, близка до демократите, рекламира закона в Мичиган, Джорджия и Северна Каролина, включващи работници, които говорят за ползите от IRA, споделя нейният изпълнителен директор Андрю Рейгън.
Кирстен Енгел, кандидат на Демократическата партия за район в Южна Аризона, пълен със съоръжения за електромобили, изтъква, че планира да обсъжда често как демократичното законодателство е привлякло работни места за електромобили в региона.
„Това е основен въпрос в кампанията“, признава тя.
От 2015 г. инвестициите във веригата на доставки на електромобили и батерии в Америка са надхвърлили 165 млрд. долара, като повечето от тях са генерирани през първата година на IRA, изчисляват Фондът за защита на околната среда и консултантската фирма WSP.
IRA предоставя данъчни стимули на купувачите на електромобили, сглобени в Северна Америка, като същевременно стимулира проекти за чиста енергия, като слънчеви и вятърни паркове – част от по-широката стратегия на администрацията на Байдън за борба с изменението на климата.
преди 11 месеца Сайт "клаймътченч пропагандно знаме", доскоро известен като "Инвестор", днес помпа кмаймътченч пропаганда от всички възможни ътли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: evlogi При технологичните трансформации никой незнае на къде ще поемат работните места , но все пак е добре да си спомним за движението на Лудитите който протестираха против парбата машина и механичните станове . Само че благодарение на сщите Англия стана световна индустриална сила и това роди толкова работни места че за тъкачите на ръчни станове нямаше никакъв проблем с прехраната . Същото е и с мобилните телефони лелките в АТЦ-тата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: evlogi ... без да се заяждам , но в индустриалният сектор има около 600хил свободни работни места в УСАто ... не в здравеопазване , услуги , търговия , транспорт , добив на полезни изкопаеми , наука и образование пр. ... а в индустриалният сектор специално в производството на стоки и машини !! ще си намерят работа , който иска ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: evlogi.. най много ше падне заетоста у белодробното отделение... време е и белата мафия да скочи на протест с въглишарите! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: evlogi това ли е новата съвецка опорка... чиста енергия=безработица... хахаххаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца Като цяло въвеждането на електрически превозни средства не създава нова заетост.То замества съществуваща вече такава, и то с коефициент по-малък от едно.Т.е. 1000 съществуващи в досегашните производства ще бъдат заместени от по-малко от 1000 в новите такива.Това между другото важи не само за сектора на електромобилите, но и във всички брандирани като зелени нови отрасли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар