Renault SA започва с дързък залог. В навечерието на Коледа през 1898 г. млад механик на име Луис Рено се обзалага, че малкият автомобил, който е построил, ще победи останалите модели от своето време на най-стръмния път в Париж. Каскадата е толкова успешна, че тя осигурява множество поръчки на Рено.
Френският производител на автомобили сега се впуска в друг голям залог, 125 години по-късно, смятайки, че може да постигне нещо, което до голяма степен е убягвало на индустрията: да създава достъпни електрически превозни средства и да печели пари от тях.
В сряда Renault представи задвижвано от батерии Twingo, което според компанията ще струва по-малко от 20 хил. евро. Преработеният градски автомобил заимства елементи от популярния модел, въведен през 90-те години на миналия век, и ще бъде позициониран да се конкурира с подобни предложения от Stellantis NV, Volkswagen AG и китайските производители на автомобили, разширяващи се в регион, задушен от кризата с разходите за живот.
„Това отново ще промени играта, както беше преди 30 години“, изтъква главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео по адрес на Twingo, което ще бъде пуснато в продажба през 2026 г. „Искаме да направим електромобилите достъпни и печеливши в тази част на света", добавя той.
Twingo и други електрически модели – включително нова версия на Renault 5 за 25 хил. евро, която ще започне да се продава през следващата година – представляват ядрото на Ampere, електромобилният и софтуерен бизнес, който Де Мео иска да включи през следващата година, за да набере пари за епохалното преоткриване на производителя на автомобили.
На събитие за инвеститори в сряда главният изпълнителен директор обяви, че чрез новата пътна карта Ampere да излезе на печалба през 2025 г. и ще генерира приблизително 10% марж на оперативната печалба около пет години по-късно. Бизнесът възнамерява да постигне това, като намали броя на автомобилните части, които доставя, ускорявайки производството и разчитайки на съществуващия мащаб на производствената дейност и доставките на Renault. Дългогодишните партньори Nissan Motor Co. и Mitsubishi Motors Corp. ще инвестират общо 800 млн. евро в дружеството. Qualcomm Inc. също обмисля да се включи, като споразумението ще бъде обявено скоро, споделя главният финансов директор на Renault Тиери Пиетон пред журналисти.
Но за да осъществи първичното публично предлагане (IPO) на Ampere, Renault ще трябва да спечели инвеститорите в трудна пазарна среда за листвания, усложнена още повече от бруталната ценова война при електромобилите. Анализаторите са скептични относно способността на Renault да пусне бързо евтини електромобили на пазара. Тъй като батериите остават скъпи и производството на електромобили все още набира инерция, евтините електрически автомобили са ограничени предимно до мини модели с малък пробег в Китай, които е малко вероятно да се наложат в голяма част от останалия свят.
Tesla Inc. отдавна сигнализира, че иска да представи достъпен електромобил на цена от 25 хил. евро, но засега това остава само проект. Volkswagen, който подготвя подобен електрически модел с идеята да го пусне в продажба през 2025 г., беше принудена да освободи наетите на временен трудов договор работници в Германия и да съкрати смени, тъй като търсенето на нейните електромобили не отговаря на очакванията.
Единственият голям производител на автомобили, който генерира печалба от електрическите автомобили, е китайската BYD Co. като остава неясно дали нейните най-евтини изцяло електрически модели са печеливши.
Renault създаде много достъпни автомобили с двигатели с вътрешно горене. Нейният 4CV, тайно разработен по време на германска окупация по време на Втората световна война, е рекламиран като „малък автомобил за всеки“, когато продажбите започват през 1947 г. и става първият френски автомобил, продаден в повече от 1 милион бройки. Компанията има още по-голям успех с R4 – първият в света масово произвеждан хечбек – и супермини коли като R5, която става най-продаваният модел във Франция през по-голямата част от 70-те и 80-те години на миналия век.
За да продължи тази традиция, години наред Renault рекламира своя Dacia Spring – който започва от 20,8 хил. долара във Франция – като най-достъпния електромобил в Европа, въпреки че компанията го сглобява в Китай. Новото Twingo трябва да бъде произведено в Европа, вероятно в Словения, споделя Де Мео пред Bloomberg.
Някои инвеститори остават скептични по темата. Въпреки че планът за Ampere е добре оформен, все още няма достатъчно доказателства, че новите електромобили на цена между 20-25 хил. лв. могат да бъдат печеливши, пишат в доклад анализатори на UBS. Даниел Роеска от Bernstein похвали новото Twingo и нарече Ampere „силно впечатляващ бизнес“, но екипът му продължава да поставя под въпрос необходимостта от IPO.
Де Мео не изключва да отложи листването на Ampere, ако очакванията му за оценка на бизнеса от 8 до 10 млрд. евро не се оправдаят.
преди 1 година По *** заглавие, здраве му кажи! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година гоогле --> Лука де Мео ... винаги ми е приятно да прочета нещо за още един от стотиците хиляди много добри мениджъри в Европа ... не случайно ЕС е водеща икономика в света . това е благодарение на хора като Лука де Мео ... !! ... цитирам от негово изказване "създаване на стойност и работни места, особено в Европа." ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар