Разочарована от ниските маржове на печалбата, свързани със сглобяването на продуктите на Apple, тайванската компания казва, че се надява да изгради бизнеса си с електромобили за по-добър растеж.
Въпреки че Foxconn развива бизнес с производителите на автомобили в САЩ, по-голямата част от автомобилния ѝ отпечатък е в Азия, където вече е доставя части за Tesla. През последните години компанията натрупа мрежа от съоръжения за производство на автомобили и части в Югоизточна Азия, включително чрез инвестиция от 200 млн. долара във Виетнам, обявена през май. Foxconn изгражда монтажен завод в Тайланд чрез съвместно предприятие с тайландска компания.
Foxconn не разкри общите си инвестиции в електромобилния сектор, но ръководителите ѝ казаха, че влагат до около 600 млн. долара годишно в нови инициативи, водени от електрификацията в транспорта.
Foxconn също се фокусира върху Индия, където планира да започне проекти за електромобилни компоненти през следващата година, споделя председателят Йънг Лиу.
Спред Чен компанията обмисля и сглобяване на електромобили на местно ниво.
По думите му консорциумът MIH, който се състои от повече от 2000 компании, включително доставчици на автомобилни части и софтуер, цели да осигури компоненти за половината от всички електромобили през следващите три до пет години. Това би било стъпка към по-широката цел на Foxconn да произвежда почти половината от електромобилите в света.
Но на компанията ѝ предстои дълъг път. MIH едва започва да сключва сделки с клиенти, докато производственият бизнес на Foxconn изгражда само няколко електрически модела към момента.
В САЩ Foxconn планира да произвежда Pear, SUV автомобил, който ще се продава от американския стартъп Fisker от 2025 г.
Миналата година Foxconn започна да произвежда електрически пикап за Lordstown Motors в завод в Охайо, закупен от изпадналия във финансов колапс местен стартъп. Девет месеца по-късно Lordstown подава молба за защита от банкрут.
За да навлезе по-дълбоко на американския пазар, Чен казва, че групата ще трябва да модифицира платформата си за по-големи автомобили. Foxconn и MIH също ще трябва да изградят своите постижения в Азия. „Имаме опит да правим всичко това с компютри и телефони“, изтъква Чен, добавяйки: „Знаем как да интегрираме всичко и да стигнем до критична маса“.