IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Един от „мозъците“ във Foxconn очертава пътя към достъпните електромобили

Аутсорсингът позволява на дадена компания да произвежда автомобили без фабрики, доставчици или дори чертежи, изтъква Джак Чен

19:21 | 14.11.23 г.
Джак Чен от Foxconn. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg
Джак Чен от Foxconn. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Разочарована от ниските маржове на печалбата, свързани със сглобяването на продуктите на Apple, тайванската компания казва, че се надява да изгради бизнеса си с електромобили за по-добър растеж.

Въпреки че Foxconn развива бизнес с производителите на автомобили в САЩ, по-голямата част от автомобилния ѝ отпечатък е в Азия, където вече е доставя части за Tesla. През последните години компанията натрупа мрежа от съоръжения за производство на автомобили и части в Югоизточна Азия, включително чрез инвестиция от 200 млн. долара във Виетнам, обявена през май. Foxconn изгражда монтажен завод в Тайланд чрез съвместно предприятие с тайландска компания.

Foxconn не разкри общите си инвестиции в електромобилния сектор, но ръководителите ѝ казаха, че влагат до около 600 млн. долара годишно в нови инициативи, водени от електрификацията в транспорта.

Foxconn също се фокусира върху Индия, където планира да започне проекти за електромобилни компоненти през следващата година, споделя председателят Йънг Лиу.

Спред Чен компанията обмисля и сглобяване на електромобили на местно ниво.

По думите му консорциумът MIH, който се състои от повече от 2000 компании, включително доставчици на автомобилни части и софтуер, цели да осигури компоненти за половината от всички електромобили през следващите три до пет години. Това би било стъпка към по-широката цел на Foxconn да произвежда почти половината от електромобилите в света.

Но на компанията ѝ предстои дълъг път. MIH едва започва да сключва сделки с клиенти, докато производственият бизнес на Foxconn изгражда само няколко електрически модела към момента.

В САЩ Foxconn планира да произвежда Pear, SUV автомобил, който ще се продава от американския стартъп Fisker от 2025 г.

Миналата година Foxconn започна да произвежда електрически пикап за Lordstown Motors в завод в Охайо, закупен от изпадналия във финансов колапс местен стартъп. Девет месеца по-късно Lordstown подава молба за защита от банкрут.

За да навлезе по-дълбоко на американския пазар, Чен казва, че групата ще трябва да модифицира платформата си за по-големи автомобили. Foxconn и MIH също ще трябва да изградят своите постижения в Азия. „Имаме опит да правим всичко това с компютри и телефони“, изтъква Чен, добавяйки: „Знаем как да интегрираме всичко и да стигнем до критична маса“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:22 | 14.11.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още