Най-големите производители на литий в света остават оптимистични по отношение на дългосрочното търсене на батерийната суровина в разгара на неотдавнашните спадове на цените, подхранвани от нарастващите опасения, че глобалният темп на налагане на електрически превозни средства се забавя, пише Ройтерс.
LG Energy Solution, General Motors, Honda и други производители на автомобили и батерии преразгледаха в посока надолу плановете си за разширяване в електромобилния сегмент през последните седмици, отчасти поради нарастващите лихвени проценти, което от своя страна подклажда опасения от пренасищане с доставките на литий.
Ценовата кошница на метала - която варира в зависимост от региона и вида на лития - проследявана от Benchmark Mineral Intelligence, е спаднала с повече от 60% тази година.
Въпреки че търсенето на ултралекия метал за батерии все още се очаква да нарасне тази година спрямо нивата от 2022 г., прогнозите на инвеститорите за бърз растеж на индустрията бяха смекчени от по-слабите тримесечни отчети на Albemarle, Pilbara Minerals, Livent и др.
В Австралия, най-големия производител на литий в света, акциите на Pilbara Minerals отчитат най-много къси продажби на Австралийската фондова борса, което предполага, че инвеститорите имат негативно мнение за търсенето на литий.
Мечите настроения засегнаха не само производителите на литий. Lithium Royalty Corp., инвеститор в литий, загуби повече от 37% от пазарната си оценка след листването си в Торонто по-рано тази година. Междувременно капитализацията на Global X Lithium & Battery Tech ETF е спаднала с 18% тази година.
Крис Бери, независим анализатор и консултант по въпросите за лития, съветва клиентите да се съсредоточат върху диапазон от цени за ключовия метал, а не само на спот пазара, добавяйки, че цените днес остават далеч над историческите тенденции.
„Въпреки че спот цената падна, не видях изпаряване на търсенето, което да потвърди траекторията на същата спот цена“, изтъква Бери.
В разговори с инвеститори и анализатори през последните дни производителите на литий казаха, че виждат волатилността на пазара като краткосрочна, добавяйки, че очакват електрификацията да продължи да расте.
„Приемаме случващото се сега като неравности по пътя, но със сигурност не е определящ фактор за дългосрочния растеж, който имаме“, споделя Ерик Норис, ръководител на отдела за съхранение на енергия на Albemarle, пред инвеститори в четвъртък, след като компанията намали годишната си прогноза и отчете разочароващи тримесечни резултати.
Livent, която доставя литий на BMW и Tesla, заяви, че продължава да очаква силни продажби на литий въпреки собствените си слаби резултати. „Виждаме, че предлагането на (литий) продължава да бъде ограничението от търсенето“, посочва изпълнителният директор на компанията Пол Грейвс.
Миналата седмица Pilbara отбеляза "омекотяване на пазарния фон" и изключи възможността за обратно изкупуване на акции или специални дивиденти за акционерите. Все пак ръководителите ѝ казаха, че това решение е породено от желанието да бъдат предпазливи за момента.
„Търсенето е абсолютно налице“, изтъква изпълнителният директор на Pilbara Дейл Хендерсън, добавяйки: „Това е просто случай на умерено ценообразуване. Все още имаме много здрав пазар“.
Mineral Resources, която управлява литиеви мини съвместно с Albemarle и Jiangxi Ganfeng Lithium, описва текущото състояние на пазара като „ребалансиране“ на веригите на доставки.
Австралийската IGO, която държи дял в съвместно предприятие, което контролира Greenbushes, най-голямата литиева мина в света, предупреди за продължаващата пазарна волатилност по-рано тази седмица, но добави, че смята, че проблемите на индустрията са само "краткосрочни".
преди 11 месеца електрификацията си върви , чайниците ще бъдат изолирани още повече от бизнеса с батерии , тъй че който няма транзакции от поднебесната кинкалерия го чака светло бъдеще ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар