Китайската компания BYD Co. е напът да изпревари американската Tesla Inc. като най-големия производител на електрически превозни средства в света по пазарен дял, тъй като глобалните продажби на китайския автомобилен концерн продължават да растат с впечатляващ темп, пише Bloomberg.
Най-продаваната автомобилна марка в Китай беше на крачка от изместването на Tesla през последното тримесечие, след като прекъсването на работата в китайската фабрика на американската компания доведе до първия ѝ тримесечен спад на доставките от над година.
В същото време BYD успя да продаде 431 603 напълно електрически превозни средства, което е с 23% повече спрямо резултата за второто тримесечие. През третото тримесечие Tesla е доставила 435 059 коли в световен мащаб - като разликата от 3456 превозни средства (в полза на Tesla) между двете компании е най-малката досега.
„BYD ще продаде повече изцяло електрически пътнически превозни средства от Tesla през четвъртото тримесечие“, изтъква Тейлър Оган, главен изпълнителен директор на базирания в Шенжен хедж фонд Snow Bull Capital, който притежава акции и в двата автомобилни производителя.
След като включат и хибридите, базираната в Шънджън BYD е продала общо 822 094 превозни средства през последното тримесечие, отчитайки пореден рекорд. Това ѝ помогна да затвърди лидерството си като най-продаваната автомобилна марка в Китай.
Известна с продажбата на автомобили на достъпни цени, BYD постигна напредък в разширяването на своята привлекателност, подпомагайки скока на продажбите. Компанията добави две луксозни марки електромобили, Yangwang и Fang Cheng Bao, за да проникне в ценовата категория от 1 милион юана (137 хил. долара), където се предлагат автомобили, чиито цени надхвърлят повече от два пъти тези на по-ранните модели на BYD.
Концернът също така акцентира върху два по-евтини електромобила - Seagull и Dolphin, за да подкопае конкуренцията.
Нарастващият износ подкрепя целите на BYD, която произвежда свои собствени батерии и чипове и в момента залага на разширяване отвъд граница, докато затвърждава лидерството си в Китай, където много компании страдат от свръхкапацитет на производството.
Износът представлява 9% от продажбите на BYD през третото тримесечие, спрямо 5% през предходното тримесечие, изчислява анализатора на Bloomberg Intelligence Джоан Чен.
„Това ще бъде ключов двигател за обема през следващата година, тъй като BYD разширява глобалното си присъствие с повече нови електромобили“, добавя тя.
Както BYD, така и Tesla обаче са наблюдавани внимателно от европейските политици, които стартираха разследване относно китайските субсидии за електромобили, за които някои твърдят, че поставят европейските производители в неравностойно положение.