fallback

Mercedes, BMW и Porsche ще бъдат големите губещи в спора между ЕС и Китай

Китай остава водещ пазар за най-скъпите модели на германските производители на автомобили, които разчитат за своя марж именно на азиатската страна

22:28 | 26.09.23 г.
Автор - снимка
Създател

Разследването на Европейския съюз (ЕС) относно наличието и въздействате на субсидиите върху произведените в Китай електрически превозни средства има за цел да защити местните производители на автомобили от потока от евтин внос. Но ако това доведе до налагането на наказателни мита, някои от най-големите производители в региона, включително Mercedes-Benz и BMW, ще бъдат най-силно изложени на щети, пише Bloomberg.

За германските производители на луксозни автомобили, в това число и Porsche, Китай е основен пазар, където модели като Mercedes S-Class, BMW 7-Series и Porsche Cayenne се радват на силно търсене от страна на потребителите. Тези превозни средства обаче се внасят предимно, което ги поставя на огневата линия, ако Пекин отвърне на мерките на ЕС със свои.

„Тези, които живеят в стъклени къщи, не трябва да хвърлят камъни“, предупреждават анализаторите на Bernstein в бележка до клиенти. Mercedes, BMW и Porsche са изложени на най-голям риск, ако се стигне до контрареакция от страна на Пекин.

Китай е най-голямата дестинация за скъпите автомобили, произвеждани в Германия. Само за миналата година азиатската страна представлява повече от една трета от глобалните продажби на 7-Series на BMW и S-Class на Mercedes. Свръхлуксозните модели на Maybach  се продават с хиляди бройки в китайските шоуруми от началото на годината.

За дъщерното дружество на Volkswagen Group, Audi, Китай представлява повече от една трета от глобалните му продажби. Миналата година производителят изнесе за Китай повече от 10 000 от своите луксозни седани A8, които се произвеждат изключително в Некарзулм, Германия.

Bernstein изчислява, че китайските потоци от приходи представляват повече от 25 процента от печалбата на германските автомобилни производители.

За някои модели с по-голям пробег, като по-малките и средни седани, BMW и Mercedes разполагат с местни съоръжение, които управляват чрез съвместни предприятия с китайски партньори, което им позволява да продават тези автомобили без текущото 15-процентно мито за внос. Но техните модели от висок клас обикновено се произвеждат в Европа и Северна Америка.

Mercedes е продал повече от 750 000 коли в Китай миналата година, от които малко над 20 процента са внесени. Междувременно BMW внася около една трета от китайските си доставки, докато Porsche не произвежда никакви автомобили в Китай.

Експозицията на тези компании се увеличава само през последните години, тъй като производителите, изправени пред проблеми във веригата на доставки, съсредоточиха ресурси върху производството и продажбата на превозни средства, предлагащи най-висок марж. Под ръководството на главния изпълнителен директор Ола Калениус, Mercedes преследва стратегия с фокус върху най-високия клас модели, частично повлияна от търсенето в Китай.

Главният преговарящ на ЕС по въпросите за търговията Валдис Домбровскис потвърди отново "по-категоричната" позиция на блока по отношение на търговията с Китай в реч в Пекин в понеделник. Ако Китай реши да отговори с вносни мита, „Произведено в Германия“ – отдавна смятано за знак за изтънченост – може да се окаже недостатък.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:28 | 26.09.23 г.
fallback
Още от Анализи виж още