Пазарът на автомобили в Германия е много по-силно изложен от Франция на контраатаки от страна на Пекин, но компании като Renault и Stellantis също се притесняват, че пълномащабна атака от страна на китайските производители на автомобили ще намали пазарния им дял на ключови европейски вътрешни пазари.
Базирани в Китай марки като BYD, Great Wall и MG продължават напред с реализирането на стратегиите си за пускане на повече модели на европейския пазар и, с достъп до по-евтини батерийни клетки, стават все по-способни да се конкурират по цена с местните компании.
Това представлява заплаха за европейските производители. „Но германските премиум марки имат неоспорима преднина“, изтъква индустриален представител в кулоарите на IAA, имайки предвид BMW, Mercedes-Benz и Audi, подразделение на Volkswagen Group.
Китайският дракон
Не само Берлин е сдържан относно започването на голям търговски спор с Китай.
Повечето правителства в ЕС, както и голяма част от ЕК, се притесняват от предизвикване на всеобхватен търговски конфликт с Пекин. За разлика от по-конфронтационния подход на Вашингтон, Брюксел се опитва да продължи да търгува с Пекин, като същевременно намалява зависимостите си от китайската индустрия. Еврокомисарят по търговията Валдис Домбровскис се готви да посети Пекин по-късно този месец, за да обсъди намаляването на търговските бариери с китайските си колеги.
Сигрид де Врис, ръководител на най-голямото автомобилно лоби в Европа – Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), наскоро призова за „балансиран подход“ към заплахата от китайските електромобили, като се фокусира повече върху „стабилна индустриална стратегия“ за подкрепа на европейските производители.
Технически проблем
За да започне антидъмпингово разследване, ЕК, след като получи официална жалба, трябва да определи дали се наблюдава дъмпинг при китайските автомобили на европейския пазар, което означава да се продават под цената, предлагана в страната производител.
„Ако погледнете цените, ще бъде много трудно да се направи това“, изтъква адвокат, работещ в сферата.
Вероятно от предпазливост китайските компании все още не са пуснали електромобил за масовия пазар, който да се предлага на цена до 25 000 евро. Но швейцарската банка UBS наскоро предупреди в проучване, че ако една от марките се ангажира с местно производство в рамките на ЕС - следователно заобикаляйки 10-процентните мита по внос - тогава ще бъде „почти невъзможно“ за местен играч да се конкурира по цена с китайските модели.
Брюксел също може да действа по своя собствена инициатива и да започне т. нар. „служебно“ разследване, но е малко вероятно да го направи, освен ако няма достатъчно подкрепа от индустрията и в страните от ЕС, особено в такъв чувствителен случай като този.
„Въпреки всички тези слухове ЕК едва ли ще започне служебно разследване, ако няма подкрепата на индустрията“, споделя представител на европейската индустрия. „Секторът не харесва това по две причини: това може да бъде насочено и към техните продукти, и поради страх от отмъщение“, добавя той.
преди 1 година французите са прави !! аз съм "за!" ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар