IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Електромобилите носят неочаквани рискове за морския транспорт

Международната морска организация планира да направи оценка на новите мерки през следващата година за кораби, превозващи електромобили

13:43 | 01.08.23 г. 5
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Тъй като собствениците на товарни кораби се стремят да ограничат загубите чрез законно преследване на интересите си спрямо автомобилните концерни, чиито коли са причинили съответния пожар, последните купуват допълнителна защита срещу отговорност, добавя Фрейзи.

Минимизирането на рисковете представлява бизнес модел, използван от компаниите, който включва добре подготвени кораби. Превозващите автомобили плавателни съдове са известни като RoRo, което идва от roll-on/roll-off, или начинът, по който се товарят и разтоварват превозните средства.

Корабите RoRo са като плаващи многоетажни паркинги и могат да имат дузина или повече палуби, превозващи хиляди превозни средства, обясняват представители на индустрията. За разлика от паркингите обаче, колите се паркират броня до броня, като таванът се намира само на сантиметри от покрива на автомобила.

Пожарникарите обикновено гасят пожари, свързани с възпламенени батерии на електромобили, край пътищата, като разчистват района около горящото превозно средство и изпълват долната му част с вода – трудна за изпълнение практика на един RoRo, изтъква от своя страна Дилън. „Няма начин пожарникар със защитна екипировка да стигне до мястото на пожара“ на кораб, тъй като тясното пространство увеличава опасността от разпространение на пламъците и може да създаде риск за живота на спасителните екипи, добавя той.

Макар влаковете и камионите също да транспортират електромобили, изолирането и гасенето на пожари при тях е по-лесно, тъй като работниците могат да откачат даден железопътен вагон, а шофьорът на камион може да спре, посочва междувременно Фрейзи.

Той очаква застрахователите да ръководят отговорността за укрепване на системите за безопасност на корабите. Вариантите, върху които се работи, включват нови химикали за потушаване на пламъци, специализирани противопожарни одеяла за електромобили, дюзи за пробиване на батерии за пожарникарски маркучи и предложения за отделяне на електромобилите.

„Не виждам бързо решение“, посочва Фрейзи.

Международната морска организация, която определя правилата за безопасност в морето, планира да направи оценка на новите мерки през следващата година за кораби, превозващи електромобили на фона на нарастващия брой пожари на товарни кораби, съобщава Ройтерс.

Тъй като електромобилите тепърва ще се налагат, Хаберс от KVNR казва, че неговата група обсъжда затягане на разпоредбите, за да отчете допълнителните рискове за безопасността.

Глобалните продажби на автомобили достигат 81 млн. автомобила за 2022 г., от които 9,5% са електромобили, сочат данни на EV-Volumes.com. Китай и Европа са най-агресивните региони в налагането на екологичното задвижване, а администрацията на президента на САЩ Джо Байдън предложи правила, които могат да ускорят навлизането на електрическите коли в страната до 2032 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:43 | 01.08.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 0
scott
преди 1 година
сека кола - бонба!Пали насред океанът да е по-весело.................
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 1
evlogi
преди 1 година
uninented де...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 8 rate down comment 1
evlogi
преди 1 година
Викат му Law of intented consequenses...Още много такива непредвидени последствия ще изскочат...С всяко ургулешки централно налагано нещо се получава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 12 rate down comment 3
cyclop
преди 1 година
"13 пожара са избухнали на плавателни съдове, пренасящи автомобили, без обаче да е ясно дали на борда е имало електромобили и какъв е бил техният брой." Е що не е ясно? Щото като с псевдоваксините, сега трябва да пробутваме насила псевдоавтомобилите и да крием всяка щета и вреда от тях?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 3
cyclop
преди 1 година
Кое е "неочакваното"? При навлажняване, при деформиране, а също при други обичайни ситуации - огромните батерии на псевдомобилите могат да се самозапалят, а да ги загасиш е невъзможно. Какво неочаквано има, че ако се случи на кораб, последствията са ужасни? Оня ферибот още гори май - там има колко, казват 25, ама май са 500 коли-играчки - според товарителниците? Докато не изгорят нулевоемисионно и екологично, няма как да ги спрат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още