Той е в уникална позиция да помогне за разрешаването на проблема. Бивш инвестиционен банкер с повече от 25 години опит, включително в Standard Chartered Korea и Merrill Lynch, Ким е нетърпелив да поеме предизвикателството да повиши рентабилността на фона на нарастващото търсене на батерии от автомобилните производители.
Един елемент, който може да помогне тук, са стимулите, заложени в IRA, които Sk On Може да използва, за да подобри резултатите си.
Дори и с данъчните кредити остава предизвикателството да се възстанови производството в страна, която е изместила повечето мощности отвъд граница, за да ограничи разходите. Ситуацията се влошава от ускорената инфлация, борбата за таланти, тъй като нивото на безработица рязко пада, и недостатъчно квалифицираната местна работна сила в районите, където се строят заводите.
Покачване на цените
SK On може да бъде принудена да увеличи цените предвид по-високите разходи за труд в производствените предприятия, особено за тези в САЩ, признава Ким. Стимулите в IRA за производство на напреднали технологии обаче може да помогне за смекчаване на ситуацията, добавя той.
„Разходите за труд вече са високи в САЩ и ние не сме в ситуация да продаваме батерии на ниски цени заради рентабилността“, посочва шефът на компанията.
Пускането в експлоатация на съоръженията също ще бъде предизвикателство. Добрите инженери, специализирани в тази област, са малко на брой и са търсени от много производители на автомобили, стартъпи за батерии и компании от други индустрии. Обучението на местната работна сила – отвъд специалистите – ще бъде необходимо, тъй като най-голямата икономика в света позволи на своя производствен сектор да разчита на чуждестранни подизпълнители в продължение на десетилетия.
„Няма да е лесно да се обучават и образоват местни работници, живеещи в крайградските райони, където жителите не са виждали фабрики. Ще бъде много трудно за САЩ да възстановят производството“, изтъква Ким.
Въпросът с пробега
Ключов въпрос е колко популярни ще бъдат батериите на SK On – и електромобилите на Ford. Конкурентното предимство на SK On са нейните батерии с високо съдържание на никел, които увеличават пробега, посочва Парк Чолуан, професор по автомобилно инженерство в Университета „Соуджон“. Но зависимостта на компанията от малко на брой клиенти – особено от Ford – представлява риск, предупреждава експертът.
„Ами ако електромобилите на Ford не са толкова популярни, колкото им се иска?“, пита Парк.
SK On има какво да докаже пред своите инвеститори и анализатори след серията от тримесечни загуби, особено предвид въпросите относно качеството на нейната технология след съдебно споразумение с LG Energy през 2021 г. Компанията драстично увеличава производството, като експертите казват, че може да отнеме от четири до пет години, за да си осигури рентабилност.
Времето в крайна сметка ще покаже, като Ким сигнализира, че е готов да почака. Компанията планира да реализира първично публично предлагане (IPO) през следващите четири години, въпреки че то може да се случи по-рано в зависимост от пазара и рентабилността на производителя на батерии, допълва ръководителят на концерна. Това, което Ким не иска, е да прави компромис с качеството.
„Движим се с по-бавен темп от вашите очаквания, но въпреки това вървим напред“, изтъква той, добавяйки: „Опитваме се да бъдем икономични в разходите, но това не трябва да е за сметка на качеството на продуктите“.