Развитие на търсенето
Търсенето на използвани батерии за съхранение на енергия вероятно ще нарасне, тъй като променливата възобновяема енергия започва да играе все по-голяма роля в глобалния енергиен микс.
До 2030 г. глобалният капацитет на големи батерии за съхранение и доставка към мрежата може да нарасне до 680 гигаватчаса, от 16 гигаватчаса в края на 2021 г., изчислява базираната в Париж Международна агенция по енергетика (МАЕ).
Само Великобритания плаща около 1 млрд. паунда годишно за изключване на вятърните паркове, когато мрежата не се нуждае от енергия - все още няма начин страната да я съхрани поради недостиг на стационарни батерии. Освен това често се налага да купува електроенергия от Европа, когато търсенето нарасне рязко.
Американският стартъп Smartville намери решение чрез закупуването на батерийни пакети от електромобили, отписани от застрахователите. Тъй като последните не могат да оценят стойността на батерията дори при наличието на незначителни щети, цели автомобили, често с почти 100% капацитет на батерията, биват бракувани.
Главният изпълнителен директор на Smartville Антони Тонг изчислява, че над 1 гигаватчаса пренасочени батерии ще се вливат в американския пазар годишно до 2026 г.
Основният проблем
Главната спънка пред компаниите е фактът, че повечето потребители държат своите превозни средства по-дълго от очакваното, което не позволява постоянни потоци от батерии.
Джонатан Ривера, жител на малък град в Айдахо, илюстрира предизвикателството.
Миналия септември той стана третият собственик на употребяван Nissan Leaf от 2011 г., който купува за 3750 долара. След 12 години употреба пробегът на електрическата кола е намалял до 40 мили (64 км) от 120 мили. Това обаче не е проблем за Ривера, който го използва, за да пътува на разстояние от около 25 км до работа.
Сега Ривера продава колата си за 3000 долара, за да плати дълга по кредитната си карта, но се оглежда за друг употребяван електромобил.
„Тази кола покрива 90% от нуждите ми при шофиране“, изтъква той, като добавя: „Ако се използва правилно, може да се кара още пет-шест години“.
Дори когато собствениците се разделят с електрическите коли, много превозни средства просто изчезват – в Обединеното кралство например тази цифра достига около 20% – като често превозните средства се продават в чужбина.
Търговските превозни средства представляват най-добрия начин за снабдяване с употребявани батерии.
Базираната в Лондон стартъп компания Zenobe, например, се обединява с автобусни компании, които искат да се електрифицират. Те купуват автобусите, които Zenobe произвежда, като последният запазва собственост върху батерията, която взима след края на експлоатационния ѝ живот, за да я използва за съхранение на енергия.
От 2017 г. Zenobe е набрала около 1,2 млрд. долара дългово и капиталово финансиране. Тя притежава 435 мегаватчаса батерии в около 1000 електрически автобуса в Обединеното кралство, Австралия и Нова Зеландия, като броят на тези превозни средства се очаква да нарасне до 3000 към 2025 г.
преди 1 година Загуба на капацитет и нарастване вътрешното съпротивление на клетките често се дължи на отслояване на материала от изводите на електродите а това отслояване, може да е следствие на вибрации в посока паралелна с електрода. Най-често, с най-висока амплитуда, са вертикалните вибрации а и производителите, разполагат батериите вертикално. Извод: Оптимално е вертикално разполагане на модули с хоризонтални електроди на клетките. При навитите клетки, ТОВА не може да се случи 100%. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Както се произвеждат в момента, батериите са осъдени да деградират бързо а, рециклирането на различните им типове е Проблем, заложен по дизайн. Когато производителите се вразумят, че им е нужна не уникална, а универсална ПЛАТФОРМА за батериите, каквато предложи моя милост, тогава и само тогава, ще бъдат преодолени повече от 10 препятствия пред ел.транспорта, а също и редица други приложения. И рециклирането, ще престане да възпира хода на осторията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cyclop тъъъъп, но упорит! .... продължавай смело, някой ден ще пребориш тия вятърни мелници...а може да спреш въртенето на земята... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година https://***.cleanenergywire.org/news/test-germanys-motoring-asscociation-reveals-e-cars-use-more-power-dashboards-show отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: cyclop ... я разкажи за дизела ти дето харчи 2,5 на 120 и с един резервоар минаваш 1720км ... скоро не си се фалил ... остави ги електричките на хората , които ги притежават да се кахърят ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година "Когато капацитетът на батериите падне под 80%-85% след 8-10 години употреба,"...."Проблемът тук обаче е липсата на изживели живота си батерии, тъй като последните не показват признаци на загуба на капацитет.".... АХЪЪЪММММ "След 12 години употреба пробегът на електрическата кола е намалял до 40 мили (64 км) от 120 мили." Собствените ви твърдения отричат съчиненията. Реалността е че 2/3 от капацитета на батерията е загубен за 12 години. Умопомрачително. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година "електромобили, отписани от застрахователите. Тъй като последните не могат да оценят стойността на батерията дори при наличието на незначителни щети, цели автомобили, често с почти 100% капацитет на батерията, биват бракувани." ...понеже при най-малка деформация има риск от непредсказуемо и незагасяемо самозапалване, ама шшшштт трай си отговор Сигнализирай за неуместен коментар