IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Купувачите в селските райони на Китай остават скептични към електромобилите

Липсата на достатъчно достъпни модели с електрическо задвижване бави процеса на електрификация на автомобилите по тези места

10:46 | 19.06.23 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

За да разберете предизвикателствата, пред които е изправен Китай, докато се опитва да насърчи налагането на електрическите автомобили в своите огромни селски региони, трябва да се запознаете с Ху Хан, шофьор към компания за споделено пътуване, пише Линда Лю за Bloomberg.

28-годишният мъж прекарва дните си, превозвайки работници, студенти и пациенти, търсещи медицинска помощ в радиус от 320 километра в окръг Танхъ, в който живеят около 1 млн. души, със своя дизелов автомобил Maxus G10. Седемместният миниван на SAIC Motor Corp. струва около 180 хил. юана (25 хил. долара). За да премине към електрическа кола с достатъчен пробег, Ху трябва да търси нещо като многофункционалния микробус 009 на марката Zeekr, част от групата Zhejiang Geely Holding Group Co., който струва 499 хил. юана — доста над неговия ценови диапазон.

„Мисля, че електромобилите със сигурност ще изпреварят конвенционалните автомобили“, посочва Ху, добавяйки: „Но в момента не искам да си купя такъв“ .

Не само цената и пробегът спират стотиците милиони хора, които живеят в хилядите малки градове и села в Китай. Липсата на развита зарядна инфраструктура и дилъри (много производители на електромобили предпочитат канал за директни онлайн продажби, подобен на Tesla Inc.) също възпира хората да преминат към електрическо задвижване. Освен това има несъответствие между елегантните, натоварени с технологии електромобили, популярни в богатите метрополии Шанхай и Шънджън, с необходимостта от по-здрави и практични микробуси и малки камиони, нужни за пренос на различни товари - от работни инструменти до селскостопански стоки, в селските райони.

Въпреки че Китай може да се похвали с най-големия пазар на зелени автомобили в света, като само през 2022 г. той отчете 5,67 милиона продажби, търсенето е концентрирано в големите градове. Общият растеж се забавя и навлизането на електромобилите в по-слабо развитите региони все още е сравнително ниско — 21% от продажбите на нови автомобили през първите четири месеца на 2023 г., в сравнение с около 40% в най-големите градове, изчислява BloombergNEF.

Преодоляването на тази празнина е от ключово значение за целта на Китай да достигне въглероден неутралитет до 2060 г. и да подкрепи своята автомобилна индустрия.

За да даде тласък на продажбите, Пекин стартира на 15 юни кампанията за продажби Green Cars Going Rural, в която автомобилните компании и местните власти ще популяризират 69 електрически и плъгин хибридни модела чрез видео стрийминг и други мерки. Повечето от тези модели представляват микроавтомобили, седани и SUV-ове, като има и около десет модела микробуси и пикапи. 

Тази програма може да се разглежда като продължение на национален стремеж за насърчаване на общите продажби на автомобили по-рано през юни и удължаване на данъчните облекчения за закупуване на превозни средства, работещи с нов вид енергия (NEV). Агенцията за икономическо планиране на страната заяви, че вече е налична допълнителна подкрепа за стабилизиране на търсенето на автомобили и изграждането на зарядна инфраструктура. Междувременно производители на автомобили като Tesla предлагат ценови отстъпки за избрани модели, за да свият запасите. 

Налагането на електромобилите в селските райони изостава по темп от това при големите градове. Източник: BloombergNEF Налагането на електромобилите в селските райони изостава по темп от това при големите градове. Източник: BloombergNEF

И все пак властите в по-бедните региони разполагат с по-малка финансова мощ да предлагат субсидии спрямо богатите мегаполиси. Джънджоу, градът, в който Ху превозва пътниците си, предлага най-малко 150 млн. юана под формата на стимули за закупуване на автомобили през първата половина на 2023 г., малка част от 450-те милиона юана, които раздава технологичният център Шънджън.

Въпреки пречките селските райони са естествен пазар за електромобили, изтъква Йейл Дзан, управляващ директор на базираната в Шанхай консултантска компания Automotive Foresight. „Китайското правителство се фокусира върху електромобилите в селските райони, защото това е голям пазар с благоприятни условия за адаптация“, добавя той. 

За разлика от гъсто населените градове, където е трудно да се паркира и няма особено голям достъп до домашни зарядни устройства, селата и градовете имат повече еднофамилни постройки, където може да се инсталира зарядно устройство. Електрическите автомобили също са по-евтини за управление от бензиновите или дизеловите автомобили, което помага на хората в селските райони с по-ниски доходи.

Wuling Motors Holdings Ltd., базираният в Люджоу автопроизводител, наричан „автомобилният концерн за масите“, казва, че неговите предложения, като например най-продаваната серия Hongguang Mini EV, която струва само 38 800 юана и предлага пробег до 170 километра, обслужва клиентите в селските райони, като им предоставя малки и достъпни електромобили, които се грижат за повечето ежедневни нужди.

Автомобилният производител има за цел да проектира повече електромобили и плъгин хибриди, за да запълни празнините чрез 125 Project - партньорство с местните власти и съвместното предприятие между Wuling, SAIC и General Motors Co.

Електромобилите ще се появяват в малките градове в Китай, след като се подобри техния пробег, а цените спаднат.

През април BYD Co. пусна субкомпактния хечбек Seagull на цена от 73 800 юана, който е по-голям от Hongguang Mini и има пробег до 405 километра. Това е стъпка в правилната посока, но цените вероятно ще трябва да паднат под 50 000 юана, за да бъдат тези превозни средства широко достъпни за селския пазар, коментира Дзан.

За Ху смяната на сегашния автомобил е едва след няколко години, когато ще бъдат налични на пазара повече и по-евтини електрически модели. „Ако електромобилната технологията е зряла и мога да спестя повече от разходи, защо не“, казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:46 | 19.06.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

7
rate up comment 1 rate down comment 12
Скъсана_Ушанка
преди 1 година
До: cyclop Цялата работа е, че ти е кисело грозденцето, таварищ :))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 2
cyclop
преди 1 година
Ето какъв цвят са служебните коли: какъвто си избереш - бели, сини, сиви, зелени, жълти, червени, кафяви. Ето какви не са: обрасли с тревица на полето.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 14
zelka007
преди 1 година
До: cyclop ... аве ултра (обратното на остро) ... къв цвят са служебните коли преди да ги брандират ве нефелен ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 7 rate down comment 2
cyclop
преди 1 година
Ах как бързат, тичкат политкомисарчетата да ми регулират престъпмисълта. Ще си изкълчат пръстчетата от нетърпение. И номерцата се виждат, и тревичката обрасла, и що ли всичките са белички - щото още като са произвеждани е било ясно за какво са предназначени, за кво да хабиш боичката
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 14
zelka007
преди 1 година
До: cyclop ... аве ултра (обратното на остро) ... тва са паркинги на дистрибутори за служебни автомобили ... как се продават на две банки или на некоя дистрибуторска фирма по 100-120 коли наведнъж ?! или ако е некой китайски клон по 500-600 наведнъж ?! това са складови наличности ... :))) ... има паркинги с по 40-50-60хил такива автомобила но с ДВГ ... храни се самостоятелно с нефелщините и неграмотността си ... !! ... не занимавай форума с тъппнните си ... !!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 13
khao
преди 1 година
До: cyclop Доста си прозззз, освен че си неуук и че се опитваш да си налагаш тезата си с лъжи и манипулации! Никъде в линка НЕ пише че са продадени и регистрирани .. ала па че ги крият! Това са НЕпродадени китайски боклкуци!!!.. искаш ли подобни полета но с коли на ДВГ ? ... Ае намери си ги сам!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 8 rate down comment 6
cyclop
преди 1 година
Ето как китайците "водят" в продажбите на боклучивите играчки на батерии, наричани заблуждаващоо "автомобили" - като ги редят с десетки хиляди по полета настрани от любопитни очи. "Продадени" и регистрирани. https://***.bitchute.com/video/ALLKnQzFqnQ8/ Изключително ЗЕЛЕНО! Като всеки елемент от огромната измама "зелни" технологии! А когато само една от тези се самозапали, което при подобно съхранение е неизбежно, цялата купчина ще изгори, а токсичният дим ще се вижда от космоса
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още