fallback

Новата концепция на Toyota – като веган бургер за автомобилната индустрия

Японците представиха прототип на Lexus UX 300e, оборудван с имитираща ръчна скоростна кутия, съединител и високоговорител, издаващ звуци като на бензинов двигател

16:30 | 17.06.23 г.
Автор - снимка
Създател

На пръв поглед няма много логика в електромобил с ръчна скоростна кутия. Тези превозни средства нямат задвижващи валове или зъбни колела, от които двигателите с вътрешно горене се нуждаят, за да работят. В същото време  при електрическите коли е наличен незабавен въртящ момент. Много хора ще кажат, че всичко това е част от привлекателността на конвенционалното задвижване, но всъщност нещата са доста по-сложни, пише Рийд Стивънсън в коментар за Bloomberg.

По ирония на съдбата автомобилният концерн, който се превърна в синоним на елиминирането на ненужната работа при монтажната дейност, няма нищо против да запази скоростната кутия.

Японската Toyota Motor Corp. създаде прототип на електрическия Lexus UX 300e с ръчна скоростна кутия и съединител, като цялото това оборудване всъщност имитира същото при конвенционалните превозни средства. Въпросните компоненти не са свързани със задвижването на прототипа – на практика те не се различават много от джойстиците при видео игрите.

Въпреки че инженерите на Toyota за първи път информираха журналистите за тази концепция преди месеци, едва миналата седмица производителят даде шанс на анализатори и журналисти да изпитат сами усещането от превключването на предавките в електромобила в своя изследователски център в подножието на планината Фуджи.

След като Toyota беше атакувана многократно от критиците, че пропилява лидерството си при екологичния транспорт в полза на Tesla Inc. и китайската BYD Co., осигурения тест драйв беше част от цялостните усилия на групата да разкрие колко много е вложила в електрическото задвижване зад кулисите.

Концернът направи поредица от подробни брифинги в рамките на миналата седмица, за да обясни своята актуализирана стратегия за производството на батерии и електрически модели.

Toyota също показа Lexus RZ 450e, който може да промени поведението на задвижването си в движение, за да имитира всичко - от компактен Passo, през микробус, до Lexus за 375 хил. долара.

Всичко това може да бъде симулирано чрез софтуер, като инженерите на Toyota се стремят да подобрят изживяването с високоговорител, монтиран - донякъде неудобно - на пода под седалката на водача.

Добавянето на имитиращ звук към електрически автомобили не е нова идея. Тяговите двигатели обикновено са настроени да издават специфичен звук със забележима сила, както за да предупреждават пешеходците, така и да добавят малко характер към шофирането. Марки, вариращи от Ferrari до Dodge, работят върху подобни имитиращи звуци при електрическото задвижване, които тепърва ще се предлагат на потребителите.

Според главния технологичен директор на Toyota Хироки Накаджима разходите за подобни концепции няма да са значителни.

Дали тези идеи ще си проправят път към продуктите в реалния свят ще зависи от търсенето и колко кандидат-купувачите са готови да платят за удоволствието. Вероятно има още нещо, което Toyota може да направи, за да промени характеристиките на управление, спиране и окачване, за да симулира различни автомобили, добавя Накаджима.

Може ли тези коли с имитиращи ръчно скоростни кутии да се превърнат във веган бургера на автомобилния свят – изкуствено червено месо за феновете на двигателя с вътрешно горене, пита Стивънсън.

Малко вероятно е да разберем преди 2026 г., когато Toyota планира да започне да пуска т.нар. „следващо поколение“ електромобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:30 | 17.06.23 г.
fallback
Още от Анализи виж още