General Motors Co. (GM) сигнализира в поредица от скорошни съобщения относно преоборудването на заводите си в Северна Америка, че планира да задържи производството на своите най-големи и най-печеливши пикапи и SUV модели, снабдени с двигатели с вътрешно горене, по-дълго от очакваното - още 10 до 12 години, пише Ройтерс, цитирайки анализатори и доставчици.
Това би трябвало да позволи на американския автомобилен производител да генерира десетки милиарди долари допълнителна печалба, преди да премине изцяло към електрически превозни средства през 2035 г., изчислява Ройтерс.
През ноември 2021 г. GM заяви, че ще извърши цялостна електрификация на гамата си до 2035 г. Никога обаче компанията не е посочвала кога точно ще спре да произвежда пикапи и SUV-ове с двигател с вътрешно горене, въпреки че доставчици и анализатори очакват това да стане доста преди 2035 г.
Популярността на тези превозни средства и възможност за генериране на печалба от 50 млрд. долара или дори повече за следващите 10-12 години е истинската новина зад твърденията на GM от миналата седмица, че ще вложи близо 3 млрд. долара за преоборудване и модернизиране на някои свои фабрики в Северна Америка.
GM заяви пред Ройтерс в понеделник, че не коментира бъдещи продуктови планове.
Американският автомобилен производител обяви миналата седмица инвестиции в пет завода в САЩ и Канада, без да предоставя подробности за продуктите или времето на реализация, като сподели, че фабриките ще продължат да произвеждат превозни средства с двигател с вътрешно горене.
В списъка със заводи влизат съоръженията във Флинт, Мичиган; Арлингтън, Тексас; Форт Уейн, Индиана; и Ошауа, Онтарио.
Ясният сигнал на GM – че възнамерява да запази монтажните операции на превозни средства с двигател с вътрешно горене през следващите десетина години вероятно ще бъде добре приет от инвеститорите и профсъюза United Auto Workers. Бъдещето на работните места, свързани с конвенционалните превозни средства, е основна грижа за синдиката.
Ръководителите на GM ясно дадоха да се разбере, че такива превозни средства ще играят важна роля в портфолиото на компанията в обозримо бъдеще.
През април главният финансов директор Пол Джейкъбсън се обърна към инвеститорите с думите: „Стратегически прехвърляме бизнеса, като в същото време използваме нашето важно портфолио от конвенционални модели, нови и обновени продукти, стимулирайки непрекъснато силно търсене на нашите превозни средства“.
Шефовете на концерна също така признаха, че може да минат години, преди новите електромобили на компанията да започнат да привличат достатъчно клиенти, за да постигнат паритет при рентабилността с пикапа Chevrolet Silverado и SUV-а Cadillac Escalade.
Очаквана печалба
Конкурентът Ford Motor е изправен пред подобна ситуация. Изпълнителният директор Джим Фарли заяви през май, че електрическите превозни средства на компанията може да не достигнат паритет при разходите със задвижваните с петролни горива автомобили преди второто и третото поколение електромобили да се появи между 2025 г. и 2030 г. Фарли предупреди, че производството на конвенционални модели може да продължи и след края на това десетилетие.
Междувременно печалбите от продажбата на автомобили с двигател с вътрешно горене продължават да нарастват.
Миналата година средната единична печалба на GM от продажбата на SUV модели преди лихви и данъци достига 10 678 долара, изчислява Benchmark.
Използвайки този показател, GM ще печели до 7,5 млрд. долара годишно преди облагане с данъци от своите пикапи и SUV-ове въз основа на прогнозите на AutoForecast Solutions за производство в заводите на концерна във Флинт, Форт Уейн, Арлингтън и Ошауа до 2035 г.
Заводът в Арлингтън , който сега е планиран да произвежда SUV модели, като Tahoe, Suburban и Yukon, до 2034 г., е „най-печелившият автомобилен завод в света“, изтъкват от Benchmark.