IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ценовата война на Tesla получава попътен вятър от зеленото законодателство на Байдън

Федералните стимули, заложени в Закона за намаляване на инфлацията, компенсират пониженията в маржа на американския електромобилен концерн

15:00 | 04.06.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Предимство на най-бързия

Непосредствено след приемането на IRA индустрията и анализаторите се съсредоточиха основно върху това как данъчните стимули за електромобилите и потребителите могат да променят пазара. Сега става ясно, че стимулите за производителите са истинската награда - особено за Tesla, като се има предвид, че тя владее голяма част от американския електромобилен пазар.

Стимулите, които обхващат много аспекти от веригата на доставки на електромобили - от добива и преработката на суровини като литий до производството на батерии - позволяват на Tesla да надгради предимството си на първи електромобилен проповедник в индустрията. В допълнение към фабриката за батерии близо до Рино, Невада, която управлява съвместно с Panasonic, Tesla увеличава производството на завода си за батерии в Остин и поставя основните на рафинерия за литий в Корпус Кристи, Тексас.

Междувременно GM и Ford обявиха огромни инвестиции за производство на батерии в САЩ, но ще са нужни години, докато вътрешното им производство достигне мащаба на Tesla. Съвместното предприятие на GM с LG в Охайо вече е започнало да произвежда батерии, като американският концерн разполага с други два завода с LG в Тенеси и Мичиган, които ще заработят съответно през 2024 и 2025 г. Освен това GM планира нов завод в САЩ съвместно със Samsung SDI.

Ford и неговият партньор SK Innovation строят три завода за батерии в Тенеси и Кентъки, като американската компания ще притежава изцяло батерийна фабрика в Мичиган, която лицензира технология от китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL). Там обаче производството няма да започне преди 2026 г.

„Tesla ще спечели повече от IRA от всеки друг, защото те вече произвеждат батерии в големи количества“, коментира Остин Девани, главен търговски директор в Piedmont Lithium Inc., която има споразумения за доставка с Tesla и с производителя на батерии LG.

В месеците след приемането на законопроекта през август, конкурентите придобиха по-ясна представа какво ще направи Мъск с федералната награда. През януари Tesla понижи цените на моделите от своята скромна гама и оттогава редовно ги коригира въз основа на тенденциите при поръчките.

Според Къркхорн ръководителите „искат да използват тези стимули, за да подобрят достъпността“.

Данъчните стимули за производителите в IRA, известни в политическите кръгове като „Раздел 45Х“, са част от усилията за декарбонизация на икономиката на САЩ чрез драстично намаляване на цената на батериите както за електромобили, така и за големите съоръжения за съхранение на енергия, като същевременно се изгражда стабилна вътрешна верига на доставки, която да бъде независима от Китай.

IRA осигурява по 45 долар за киловатчас произведени в САЩ батерии, от които 35 долара са за киловатчаса произведени батерийни клетки и 10 долара за самия батериен модул.

Последна актуализация: 13:52 | 04.06.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още