Някои анализатори спекулират, че автопроизводителите може да изберат да запазят лихвените проценти ниски, дори ако това подкопае рентабилността на техните финансови звена, с надеждата да компенсират разликата с по-високи нива на продажби.
Досега потребителите остават издръжливи въпреки ускорената инфлация.
Натрупването на поръчки от производителите на автомобили по време на пандемията от коронавирус доведе до солидни печалби, тъй като веригите на доставки се стабилизираха, като продажбите на автомобили в Европа се покачват в последните девет месеца. Но търсенето показа признаци на отслабване в икономическия център на региона - вътрешните поръчки на германските концерни паднаха с 30% през първите четири месеца на годината - и анализаторите казват, че компаниите са длъжни да понижат цените на моделите.
„По-високите разходи за финансиране влияят върху рентабилността на финансовите звена на автомобилните компании“, изтъква кредитният анализатор на Bloomberg Intelligence Джоел Левингтън. „Производителите на автомобили ще трябва да решат как да заобиколят достъпността. Отказват ли се от по-високите цени, добавят ли стимули или предлагат ниски цени като механизми за закупуване на превозно средство?“.
Вътрешното кредитиране е ключова част от бизнес модела за европейските автопроизводители, като анализатори от Bernstein изчисляват, че то представлява до 30% от общите приходи на компаниите. Покачващите се лихви ще осигурят попътен вятър за каптивните финансови компании, които също отчитат рекордно високи резултати през последните години.
Емитирането на корпоративен дълг от страна на европейските автоконцерни достигна 6-годишен връх. Източник: Bloomberg
Оперативната печалба на Volkswagen Financial Services се срина през първото тримесечие след две години на изключителни печалби, които бяха свързани с евтини разходи по заеми и недостига на доставки, които повишиха цената на употребяваните автомобили.
Говорител на Volkswagen каза, че автомобилният производител ще направи финансовите условия възможно най-привлекателни, но ще трябва да прехвърли част от разходите си върху клиентите. Групата също така обяви нова корпоративна структура за своите финансови звена, която ще ѝ даде други начини за достъп до финансиране.
Автомобилните производители остават популярни сред инвеститорите, като се има предвид тяхната стабилна дългова основа, която им дава възможност да продават облигации на лихви, по-ниски от тези при другите компании.
Почти всички големи производители на автомобили в Европа имат инвестиционен рейтинг, а последните продажби на облигации от страна BMW Finance NV и Volkswagen International Finance NV отбелязаха силно търсене.
преди 1 година ajde braco chodzcie bracia хърватски установен https://***.lublin112.pl/romowie-z-ukrainy-opanowali-miasto-mieszkancy-w-strachu-burmistrz-apeluje-o-reagowanie/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар