IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Дълговата тежест при автоконцерните оскъпява лизинга за европейците

Компаниите ще запазят лихвите ниски, дори ако това свие рентабилността на техните финансови звена, очаквайки да компенсират със силни продажби, смятат анализатори

09:20 | 04.06.23 г. 1
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Европейските фирми за финансиране на покупки на автомобили за потребителите предлагат своите евтини облигации за по-скъпи дългове, което означава по-високи лихви за потребителите, пише Bloomberg.

Компании като BMW AG, Mercedes-Benz AG и други продадоха облигации за общо 8,45 млрд. евро на европейските пазари през май, отбелязвайки най-силния месец за емитиране на нов дълг за автомобилния сектор в последните шест години. Те плащат драстично по-високи лихви за дълга, като анализаторите смятат, че това ще се отрази и на потребителите чрез по-скъпо финансиране на техните лизингови покупки.

„По-високата доходност по облигациите на автомобилните компании означава, че цената на лизинга ще се повиши“, коментира Антоан Лесне от консултантската фирма State Street Global Advisors Ltd. (SSGA).

Дългът стои в основната на финансовите звена на най-големите автомобилни производители в Европа, които използват пазарите за корпоративни облигации и други източници на средства, за да предложат финансиране на потребителите. Разбира се, не всички постъпления от продажбата на облигации се използват за вътрешно кредитиране, като концерните използват дълг и за финансиране на своите производствени операции.

Въпреки това някои анализатори казват, че лихвените проценти са ранна индикация накъде се насочват разходите за потребителско финансиране.

Средната доходност по облигациите на европейските производители на автомобили се покачи до 4,15%, което по същество е мярка за това колко би струвало на индустрията продажбата на нови облигации, показва анализ на Bloomberg. Това е около два пъти повече от лихвения процент, плащан от компаниите за съществуващ дълг, който в момента е 2,14%.

Цената на финансиране на автомобилен лизинг нараства след пандемичното дъно. Източник: Bloomberg Цената на финансиране на автомобилен лизинг нараства след пандемичното дъно. Източник: Bloomberg

Кредитният клон на BMW, BMW Finance NV, наскоро емитира облигации за 2 млрд. евро с купони между 3,25% и 3,625%. На фона на това еврооблигациите с фиксиран лихвен процент, които падежират тази година, имат купони, които са с поне 3 процентни пункта по-ниски от новите книжа, което предполага допълнителни разходи от 50 млн. евро годишно, изчислява Bloomberg.

По-широкият въпрос за индустрията е дали потребителите ще могат да си позволят по-скъпи заеми за автомобили предвид инфлацията, която вече ерозира доходите, или ще изберат да карат по-стари превозни средства за по-дълго време и да забавят покупките на нови коли.

Последна актуализация: 09:09 | 04.06.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 3
danchomentata
преди 1 година
ajde braco chodzcie bracia хърватски установен https://***.lublin112.pl/romowie-z-ukrainy-opanowali-miasto-mieszkancy-w-strachu-burmistrz-apeluje-o-reagowanie/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още