За Анди Палмър, бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin, който сега председателства словашкия производител на батерии InoBat, IRA е реакция на "удивителния напредък" на производителите на електрически превозни средства и батерии в Китай, а сега европейските правителства отговарят с подобни мерки. За Обединеното кралство е „много късно“, но все още не е твърде късно да действа, изтъква Палмър.
Мащабът на предизвикателството беше разкрит от опита на Britishvolt, която фалира през януари, след като не успя да привлече достатъчно инвестиции, като остана и без исканото от нея правителствено финансиране. Това лиши Великобритания от половината планират производствен капацитет за батерии до края на 2030 г.
„Трябва да решите като правителство дали вашата автомобилна индустрия е стратегически важна за вас или не, и за 800-те хиляди души, които работят в автомобилната индустрия“, обръща се към Лондон Палмър, който също работи в миналото като главен оперативен директор в Nissan. „Ако отговорът е „да“, тогава британското правителство трябва да намери адекватни стимули“, добавя той.
Според Палмър подобни стимули трябва да възлизат на 3-4 млрд. паунда.
Премиерът Риши Сунак обаче помрачи подобни перспективи, като каза на 23 май, че „състезанията за субсидии, които по същество просто прехвърлят капацитет между съюзниците в някакъв вид конкуренция с нулева сума, не са подходящи“.
Ключово ще бъде всичко, което правителството предостави, за да насърчи индийската Tata Group, компанията майка на Jaguar Land Rover, да разположи своя завод за батерии в Съмърсет, а не в Испания. JLR е вторият по големина производител на автомобили в Обединеното кралство като Баденох казва, че правителството прави всичко възможно, за да покаже на Tata, че Великобритания е най-доброто място за инвестиране.
Тежкото положение на автомобилната индустрия сега се подхранва на политическата арена, като основната опозиционна Лейбъристка партия я използва като оръжие, за да победи консерваторите на Сунак, докато се опитва да увеличи преднината си в социологическите проучвания преди изборите през 2024 г.
„Липсата на цялостна индустриална стратегия на консервативното правителство застрашава бъдещето на нашите индустрии, като потенциално ги кара да се преместят в чужбина, вместо да останат тук“, заяви Шарън Ходжсън, член на Лейбъристката партия, чийто район включва завода на Nissan.
В интерес на истината честата смяна на правителствата изиграха своята роля в дългия упадък на британската автомобилна индустрия. Обединеното кралство все още се свързва с автомобилните състезания от Формула 1 и луксозните марки като Bentley. Но трудовите спорове от 70-те години, лошо направените модели и недостатъчните инвестиции тласнаха много марки да напуснат страната.
Пристигането на японския автомобилен производител Nissan революционизира индустрията. През 1984 г. компанията се споразумява с правителството на Маргарет Тачър да отвори завод близо до Вашингтон. Правителственото предложение включва квалифицирана работна сила и неограничен достъп до единния пазар на Европа, към който Великобритания се присъединява малко повече от десетилетие по-рано.
До 1999 г. Обединеното кралство произвежда 1,79 милиона коли годишно - една трета от производството на Германия. По времето, когато страната официално напусна ЕС през 2020 г., производството пада под 1 милион превозни средства. Миналата година, когато производството в Германия се възстановяваше след пандемията, то спадна допълнително до 775 000 превозни средства.
Суровата реалност, според Палмър, е, че Обединеното кралство е било вторият по големина производител на автомобили в световен мащаб през 50-те години на миналия век и сега е на 19-то място.
Въпросът сега е дали Великобритания е подготвена да направи прехода от 120-годишна технология, при която някога е доминирала.
Дарън Джоунс, председател на комисията по бизнес и търговия към Камарата на общините, казва, че Обединеното кралство трябва да сключи сделка със САЩ, за да се свърже с програмата им за субсидии, като същевременно гарантира, че разполага с верига на доставки на батерии. „Други страни го правят със стероиди“, подчертава Джоунс, депутат от Лейбъристката партия, добавяйки: „Все още сме на стартовата позиция“.
преди 1 година Сиромах человек https://en.wikipedia.org/wiki/Oleg_Losev отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година MATERIALS: - LED, - Crystal Radio https://***.youtube.com/watch?v=CGzuxAD_wE4 отговор Сигнализирай за неуместен коментар