Предизвикателството, отправено от IRA, също така фокусира ново внимание върху решението на Великобритания по време на референдума през 2016 г. да напусне ЕС. Когато през 2020 г. страната напусна окончателно блока, тя създаде предпоставка да изгуби най-важния си автомобилен пазар, към който изнася 45% от произведените превозни средства.
Stellantis е сред автомобилните производители, които призоваха британското правителство да предоговори сделката за Brexit, за да преразгледа изискванията за произход на продуктите. От следващата година 45% от стойността на един автомобил трябва да бъде с произход от Обединеното кралство или ЕС, ако такъв ще се продава от другата страна на Ламанша без да подлежи на 10-процентно вносно мито. От 2027 г. прагът ще се повиши до 65 на сто.
Stellantis, която притежава марките Vauxhall и Peugeot, се обърна в писмо до британския парламент през май, в което посочва, че нарастващите разходи за енергия и суровини може да попречат на компанията да изпълни условията на регламента за произход.
Предупреждавайки за недостатъчни доставки за производство на батерии както в Обединеното кралство, така и в континентална Европа, Stellantis изтъква, че ако разходите за производство на електрически превозни средства „станат неконкурентоспособни и неустойчиви, заводите ще бъдат затворени“.
Nissan, най-големият производител на автомобили във Великобритания, представлява около 30 процента от производството в страната. Твърди се, че сглобяването на автомобили в британската индустрия е изложено на риск да стане твърде скъпо след прилагането на правилата за търговия с ЕС.
Британското правителство казва, че скоро ще обяви решение относно условията за търговия след Brexit. Освен това то работи по така наречения усъвършенстван производствен план, целящ да задържи производителите на автомобили в Обединеното кралство, сподели по-рано министърът на бизнеса и търговията Кеми Баденох.
Голяма част от това оцеляване на индустрията се основава на бъдещия успех електромобилния хъб на стойност 1 млрд. паунда (1,2 млрд. долара), който се изгражда между Вашингтон и Съндърланд, Англия. Той включва завод за производство на батерии за най-новото поколение превозни средства на Nissan, което ще се добави към по-малкото съоръжение с капацитет от 1,7 ГВтч, което компанията вече управлява.
Проектът се финансира от Nissan и базирания в Япония производител на батерии Envision AESC, като всеки влага около 450 млн. паунда, докато властите на Съндърланд и правителството на Обединеното кралство са отделили по 50 млн. паунда, посочва Греъм Милър, лидер на общинския съвет. Предвижда се съоръжението да започне работа през 2025 г., като в него ще работят 1000 души.
В момента комплексът прилича на летище, обслужващо средно голям град, с огромни сиви хангари и бетонен скелет на терминална сграда. Предвижда се производството да нарасне до 40 ГВтч до 2030 г. Предизвикателството за политиците е да гарантират, че то ще остане жизнеспособно, след като бъде отворено, изтъква Милър, член на опозиционната Лейбъристка партия, който представлява района на Вашингтон.
„Това, което правителството не е направило, е да излезе с бизнес стратегия“, подчертава Милър в кабинета си в кметството на Съндърланд, откъдето има изглед към автомобилния завод и вятърните турбини, които ще го захранват с електричество. Във време, когато и САЩ, и Китай навлизат агресивно в електрическата мобилност, правителството в Лондон трябва да приоритизира електромобилите, допълва Милър.
Но колкото и огромен да е комплексът, той е джудже в сравнение с други проекти в Европа.
Шведската Northvolt наскоро обяви, че ще построи втори завод в Германия, а не в САЩ, с годишен капацитет от 60 ГВтч, достатъчен за захранване на около 1 милион електромобила. Правителството в Берлин обеща около 1 млрд. евро, за да привлече Northvolt. Проектът ще създаде над 3000 нови работни места.
Франция залага на идеята за „долина на батериите“ в северната част на страната със заводи на стойност около 10 млрд. евро, които вече са обявени от компании, включително от тайванския производител ProLogium Technology.
Скандинавия има свои собствени производители на батерии, както и Италия. Според BNEF 32 млрд. долара са били заделени от девет европейски компании за батерии от началото на 2021 г.
Цифрите в САЩ са още по-фрапиращи. Производителите там обявиха повече от 120 млрд. долара инвестиции в електромобили и батерии през последните осем години, но почти 75 процента от тази сума беше представена едва след приемането на първата част от индустриалната политика на Байдън преди около 18 месеца; 42 процента от тази сума беше обявена, след като Конгресът прие IRA през август, установява мартенски доклад на Фонда за защита на околната среда.
Междувременно Китай вече може да се похвали с най-големия производител на батерии за електромобили в света - Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), обслужващ най-големия пазар на автомобили в света, където производителят на електромобили BYD се очаква да измести Volkswagen като водеща автомобилна марка в страната до края на тази година.
преди 1 година Сиромах человек https://en.wikipedia.org/wiki/Oleg_Losev отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година MATERIALS: - LED, - Crystal Radio https://***.youtube.com/watch?v=CGzuxAD_wE4 отговор Сигнализирай за неуместен коментар