Акциите на китайския производител на електромобили Li Auto увеличиха стойността си над два пъти в края на редовната сесия във вторник спрямо миналогодишното дъно, докато ценовата война на най-големия автомобилен пазар продължава, заплашвайки да свие рентабилността в сектора, съобщава Bloomberg.
Базираната в Пекин компания отчете неочаквана тримесечна печалба, поддържайки контрол върху разходите и разширявайки списъка с модели. Анализаторите запазват своите бичи прогнози: Citigroup очаква книжата на Li Auto да поскъпнат с още 88% до края на годината, докато стратезите от Morgan Stanley повишиха своя ценови таргет с над 40% по-рано този месец.
Li Auto изпревари своите конкуренти като представи по един нов електрически модел в рамките на всяко едно тримесечие от средата на миналата година – разширявайки гамата си много по-бързо в сравнение с XPeng Inc. и Nio Inc.
Обновената продуктова гама на Li Auto подкрепи 96-процентния скок при тримесечните приходи, докато доставките растат до рекордните 54 584 броя.
„Темпът на регистриране на нови поръчки е много по-силен, отколкото пазарът очакваше, благодарение отчасти на интензивното пускане на нови модели“, коментира Джоана Чен, анализатор в Bloomberg Intelligence. „Обемът на продажбите на Li Auto остава по-голям от този на XPeng и Nio тази година, тъй като последните две компании все още се намират във фаза на смяна на продуктите“, добавя анализаторът.
Търгуваните на борсата в Хонконг акции на Li Auto приключиха сесията при цена от 110,80 хонконгски долара, което представлява 107% ръст спрямо миналогодишното дъно от 53,55 хонконгски долара.
Междувременно ценовата война продължава да обхваща все по-големи части от електромобилния пазар, тъй като разходите за производство на батерии падат спрямо миналогодишните върхове. Tesla Inc. и BYD Co. обявиха планове за намаляване на цените на своите превозни средства, ефективно свивайки маржовете на индустрията, въпреки че анализаторите виждат Li Auto в идеална позиция да устои на засилващата се конкуренция.
Ценовите войни са главно в сегмента на масовия пазар, където продажната цена на електромобилите варира от 100 000 юана (14 140 долара) до 150 000 юана (21 150 долара), „но Li Auto продава автомобили далеч над този диапазон“, изтъква Винсент Сън, анализатор в Morningstar Asia Ltd.
За разлика от конкурентите си, Li Auto се фокусира върху проектирането и производството на електрически автомобили с по-голям пробег, разчитайки на бензинов двигател. Освен това се очаква компанията да представи първия си изцяло електрически автомобил по-късно тази година, за да допълни съществуващата гама от хибридни автомобили.
Импулс при продажбите
Citigroup предвижда акциите на Li Auto да поскъпнат до 208,80 хонконгски долара до Коледа благодарение на устойчивия импулс на продажбите и подобряването на икономиите от мащаба. „Бизнес моделът и логиката на продажбите на фирмата са напълно различни от тези на другите играчи в сегмента на превозните средства, задвижвани с нов вид енергия (NEV)“, пишат анализатори на банката в бележка до клиенти, публикувана по-рано този месец.
Анализаторите повишиха своята 12-месечна ценова прогноза за автомобилния производител с около 10% само през последния месец, като това е най-голямото увеличение сред 30-те компании в рамките на Hang Seng Tech Index, показват данни, анализирани от Bloomberg.