Докато Япония беше домакин на срещата на страните от Г-7 миналата седмица, ръководителите на местните автомобилни производители формираха обединен фронт, за да предадат едно познато послание: нека използваме не само батериите, а всичко, което имаме, за да намалим въглеродните емисии.
Това е призив, който бившият главен изпълнителен директор на Toyota Motor Corp. Акио Тойода отправя в продължение на няколко години, докато компании като Tesla Inc. и BYD Co. ускоряват производството на електромобили, пише Bloomberg.
„Мисля, че казах истината“, посочи Тойода в последното си новогодишно поздравление към персонала като главен изпълнителен директор.
Две седмици по-късно Тойода обяви, че ще се откаже от поста за сметка на своя наследник Коджи Сато, който по това време ръководеше Lexus. Но в изненадващ ход, пророчески за случилото се в Хирошима миналата седмица, той беше помолен да остане като председател на Японската асоциация на производителите на автомобили (Japan Automobile Manufacturers Association - JAMA). Групата организира изложба по време на срещата на върха на Г-7, която подчерта бъдещето на водорода и въглеродно неутралните горива, в допълнение към електромобилите.
Хармонията в рамките на японското автомобилно лоби е в рязък контраст с Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), която загуби няколко членове миналата година, които не постигнаха съгласие с другите относно най-добрия начин за справяне с изменението на климата. Единодушието в JAMA има огромни последици и за глобалния енергиен преход, тъй като Япония остава най-големият износител на леки автомобили в света.
Миналата седмица Bloomberg разговаря с ръководителите на пет японски автомобилни компании за това как са се обединили около консенсуса: ще е необходим разнообразен набор от задвижвания и алтернативни горива, за да се намалят емисиите, докато материалите за батериите остават оскъдни, а енергията, използване за презареждането им, все още не е преминала изцяло към възобновяеми източници.
Гледната точка на Suzuki
През януари мажоритарният собственик на доминиращия в Индия модел Maruti Suzuki, Suzuki Motor Corp., обяви сделка с правителствена агенция и най-големия производител на млечни продукти в Азия, за да потвърди, че биогазът, получен от кравешки тор, може да се използва за захранване на моделите на автопроизводителя, работещи със сгъстен природен газ.
Малко вероятно е електромобилите да постигнат същото ускорение при продажбите в скоро време в Индия, както в Китай, докато достъпът на домакинствата до електричество не се доближи до универсалния, предупреди президентът Тошихиро Сузуки. „Погрешно е да се приеме, че има само едно решение“, каза той, добавяйки, че светът е „прекалено фокусиран“ върху електрическите превозни средства с батерии.
преди 1 година Когато си изостанал от електрификацията и си заложил на куция кон ( водорода ) , няма какво друго да кажеш ! А японците все повече разбират , че изоставането е безвъзвратно , а наваксването може да е мираж отговор Сигнализирай за неуместен коментар