Такива собственици на имоти, споделя Грубер, нямат толкова голям стимул да поддържат машините си.
Тъй като мрежите за зареждане се разширяват, компаниите, които внедряват обществени зарядни устройства, настояват, че машините стават все по-надеждни. Собствениците на имоти, които купуват зарядни устройства от компании като Blink Charging Co. и ChargePoint, често подписват договори за услуги с тези компании за поддръжка или подмяна на зарядните устройства, ако е необходимо. Разработчиците на технологии за зареждане междувременно проектират по-нови машини с отделни компоненти, които могат да бъдат сменени на място, ако се повредят. Паскуале оприличава зарядните устройства на ChargePoint на купчина кубчета Lego, при които компоненти като модема могат да бъдат надстроени с течение на времето, докато останалата част от устройството остава на мястото си.
„Тези зарядни устройства не са като телефон, който сменяте на всеки две години, защото технологията напредва“, посочва Паскуале. „Тези зарядни устройства ще издържат почти десетилетие, ако не и повече“, добавя той.
Компаниите, предлагащи услуги за зареждане, също така признават, че първите няколко вълни обществени зарядни устройства, инсталирани през последните 10 години, не са били толкова надеждни, колкото е трябвало да бъдат. „Оборудването от първо поколение на всички беше точно това – първо поколение“, признава Майкъл Фаркас, основател и член на борда на Blink, една от най-големите компании за зареждане на електромобили в САЩ.
Фаркас е особено критичен към първите няколко поколения бързи зарядни устройства, които могат да заредят батерия много по-бързо от по-често срещаните зарядни устройства от „второ ниво“. „Пълен боклук“, изтъква той. „Необходима е много поддръжка. Не работят през цялото време. Спряхме да ги разполагаме, докато не се убедихме, че проблемите са решени“, добавя Фаркас.
Тъй като навлизането на електромобилите се ускорява в САЩ, по-голямата част от зареждането ще се извършва в домашни условия - удобство, което само по себе си е една от основните стимулиращи фактори при продажбите на коли с батерии. Но дори и при среден пробег за САЩ, който се доближава до 300 мили (480 км), обществените зарядни станции все още са необходими при пътувания на дълги разстояния и за шофьори без лични устройства в гаражите. Ето защо администрацията на Байдън тази пролет представи дълъг набор от правила, насочени директно към счупените зарядни устройства. Сред тях изпъква едно: Всяко федерално финансирано зарядно устройство трябва да работи повече от 97% от времето.