Ако новите стандарти проработят, за да стимулират производителите на автомобили да внасят достатъчно на брой чисти автомобили, австралийците най-накрая ще могат да избират между по-широка гама от електромобили на пазар, където приблизително половината от всички електрически модели, продадени през 2022 г., са произведени от Tesla Inc.
За да помогнат за преодоляване на проблемите пред компаниите за инсталиране и опериране със зарядни устройства, федералното правителство и щатските власти ще финансират част от инсталационната дейност, включително проектите на NRMA и Evie Networks.
Включване към мрежата
Слънчевите дни в Австралия и най-интензивното в света използване на покривни фотоволтаици на глава от населението означава, че зареждането на електромобил в домашни условия няма да е основен проблем за австралийците. Предизвикателството е разширяването на мрежата от обществени зарядни устройства, особено в по-отдалечените райони, където енергийната инфраструктура, която трябва да поддържа бързите зарядни устройства, е оскъдна или напълно липсва.
Обществените зарядни устройства в страната обикновено нямат достатъчно мощност - 0,5 киловата за стандартна станция в Австралия срещу средно 2,4 киловата в световен мащаб.
Зарядната инфраструктура за лекотоварни електромобили в развитите страни. Източник: Ройтерс
Разширяването на мрежата от обществени зарядни устройства става бавно, тъй като операторите се сблъскват с големи закъснения при свързване към мрежата. В доклад на Evie, подаден до правителството през октомври, се казва, че процесът на свързване към мрежата е „скъп и неефективен“.
Междувременно енергийният гигант BP иска да инсталира 300 зарядни устройства в своите бензиностанции в Австралия до края на 2024 г. Разгръщането на този проект започна миналия ноември, но беше забавено, отчасти поради проблемите с мрежовата връзка, посочва Андрю Уорбойес, оперативен мениджър за електромобилите в BP.
Инсталирането на множество зарядни устройства или по-бързите им аналози може да се забави до 12 месеца за даден проект, а огромното глобално търсене означава до 18 месеца чакане за ултрабързи зарядни устройства, ако бъдат поръчани сега, добавя Уорбойес.
Трябва да се направят многобройни проучвания, за да се гарантира, че зарядните устройства, които често използват толкова енергия, колкото няколко домакинства или предприятия, не нарушават останалата част на мрежата, изтъква директорът на отдела за работа с клиенти в Ausgrid Роб Амфлет Луис, който управлява най-голямата преносна мрежа в Нов Южен Уелс , най-гъсто населеният щат на Австралия.
„Това е като масовото въвеждане на климатиците през 90-те години (на миналия век) и първите години на новия век, ще са необходими големи инвестиции“, подчертава Луис.
преди 1 година Дефицитът на електоенергия в света е 800%. С ветрени мелници и фотки е невъзможно решаването на проблема. Нови източници на енергия няма. Остава "правилният път" - редуциране на консуматорите. С войни, тормоз, вируси, глад и т.н. въпросът успешно може да бъде решен. Неслучайно в Канада на бедните и старите хора предлагат БЕЗПЛАТНА евтаназия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Аз съм изключително впечатлен от уменията за извъртане на реалността. "Онези австралийци, които обръщат внимание на борбата с климатичните промени и са готови да инвестират в електрически превозни средства, получиха допълнителен стимул миналия месец, когато правителството обяви планове за определяне на стандарти за емисиите от превозни средства в една от най-големите икономики в света, за да се справи с бавното налагане на електромобилите." ТОЕСТ ЩЕ ТАКСУВАТ НОРМАЛНИТЕ КОЛИ? ТОВА КАЗВАТЕ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар