„Технологията за смесване на CATL изненада корейските конкуренти“, признава Кан, добавяйки: „Изглежда, че технологията увеличава пробега до около 400 километра с едно зареждане на батерията“.
На семинар за представяне на технологията за батерии за електрически автомобили от следващо поколение, на който разработчика на батерии Hyperdrive присъства в Сеул миналия месец, най-популярната тема е именно решенията, базирани на LFP. Служител на LG Energy заяви, че компанията преговаря с различни производители на автомобили за доставка на LFP клетки. Производителят на катоди Ecopro BM Co., доставчик на Samsung SDI и Ford Motor Co., обяви междувременно планове за пилотна линия за производство на такива клетки, която да започне работа до края на 2023 г.
Автопроизводителите от своя страна приемат LFP клетките, за да предложат електрически автомобили на по-достъпна цена. През февруари Ford обяви завод за LFP батерии с капацитет от 35 гигаватчаса в Мичиган в партньорство с CATL, първият завод в САЩ за изграждане на подобни клетки. Tesla Inc. също произвежда превозни средства, задвижвани от LFP батерии, в завода си в Шанхай, докато Mercedes-Benz Group AG, Volkswagen AG и Rivian Automotive Inc. се ангажираха да използват LFP клетки за някои от своите автомобили.
Китайските производители на батерии биха могли да използват вратичките в Закона за намаляване на инфлацията (IRA) на президента на САЩ Джо Байдън, за да си осигурят данъчни облекчения и да навлязат на американския пазар, изтъква Парк Чьол-уан, професор в Seojeong College, който е съветник на корейския президентски офис по политиката за въглероден неутралитет. Някои условия - включително фактът, че желязото не е класифицирано като стратегически важен минерал в закона - може да дадат на китайските компании свободата да намерят начин да преминат през бариерите, които Вашингтон поставя, добавя той.
„Корейските производители на батерии нямат технология за батерии от следващо поколение, която е близо до търговски приложение, докато CATL и BYD пишат нова история за технологията за LFP батерии“, посочва Парк.
Глобалният общ пазарен дял на LG Energy, Samsung SDI и SK On при батериите спадна до малко под 25% към края на март, от почти 30% през 2021 г., изчислява SNE Research.
Според Джеймс О, вицепрезидент на SNE Research, корейските производители на батерии ще трябва да изградят нови заводи за LFP клетки поради техния различен производствен процес. Железните батерии не могат да се произвеждат в същите съоръжения като никеловите аналози, които дори използват магнитни почистващи машини, за да отстранят всяка следа от желязо в производствения процес, изтъква О.
И все пак, въпреки предизвикателствата, корейските производители все още не са готови да напуснат играта.
„Корейските компании ще могат в крайна сметка да произвеждат LFP батерии“, изтъква Лий Йон-уок, анализатор в Hanwha Investment & Securities Co. „Въпросът е дали те ще имат конкурентоспособността на китайските концерни“, добавя той.
преди 1 година чула жабата че подковават ПАВЕЦ и писала по ПВУ-то отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Calculated ternary phase diagram of Li2OTiO2H2O ternary composition space. https://***.nature.com/articles/s41467-017-00574-9#rightslink отговор Сигнализирай за неуместен коментар