fallback

Германските марки за луксозни коли се намират в разгара на мащабна трансформация

Audi, Mercedes-Benz и BMW издигат електромобилната надпревара на ново стъпало

20:50 | 08.05.23 г. 1

Посоката е ясна, връщане назад няма. Премиум брандовете Audi, Mercedes-Benz и BMW навлизат все по-дълбоко в електрическата мобилност и ерата на този вид задвижване.  И всички те сега разполагат с растяща гама от превозни средства, които да покажат на света, пише Automobilwoche.

С модели като EQA, EQB, EQC, както и EQE и EQS с техните SUV разклонения и двата микробуса EQV и EQT, Mercedes има девет електрически модела, повече от всеки друг автопроизводител, включително Tesla. При BMW, някога пионер със своя i3, портфолиото също расте стабилно. Моделите iX1, iX3, iX, както и i4 и луксозният флагман i7 покриват почти всеки сегмент. Междувременно Audi предлага Q8 e-tron, Q4 e-tron и e-tron GT.

Продажбите на електромобили все още са ниски

Въпреки разширяващото се портфолио делът на изцяло електрическите модели при продажбите на марките остава малък. Доставките на батерийни електромобили при Mercedes се удвоиха до 117 800 броя през 2022 г., но техният дял достига едва 5,8% от общите продажби. Ако се добави и Smart, както и електрическия микробус EQV, резултатът е 149 200 продажби, или 7,3 процента.

Audi достави 118 196 напълно електрически автомобила в световен мащаб през 2022 г., с 44,3% повече в сравнение с 2021 г. Така електрическите превозни средства имат дял от 7,3% от общите продажби на марката, които достигат 1,61 млн. коли.

BMW успя да продаде 172 011 електрически коли от общо 2 100 692 доставки щ, като тук влизат само данните за едноименната марка. Това съответства на увеличение от 150 процента на годишна база и дял от 8,2 на сто.

Някои модели обаче стартираха по-бавно от планираното поради липсата на чипове. През 2023 г. производителите искат да постигнат допълнително увеличение на дела на електромобилите. Според мениджъра по продажбите Петер Нота BMW се стреми към дял от 15% от общите продажби през тази година.

Амбициозни цели за електрическата мобилност

И трите марки се ангажираха с конкретни планове за електрификация. Шефът на Mercedes Ола Калениус иска да завърши пълното преобразуване на портфолиото към електрическо задвижване до 2030 г. Въпреки това, с уточнението: „когато пазарните условия го позволяват“, той оставя отворена вратата за продължаване на продажбите на конвенционални модели на пазари, в която до въпросната дата няма да има изградена цялостна зарядна мрежа.

За да улесни прехода на своите клиенти, базираната в Щутгарт компания дори обяви, че ще създаде собствена мрежа от зарядни станции с 10 000 пункта за бързо зареждане по целия свят.

Междувременно Audi също ускорява темпа на електрификация. Компанията, част от групата на Volkswagen, иска да пригоди всички свои заводи за производство на електромобили най-късно до 2029 г. Колите с дизелови и бензинови двигатели ще бъдат изкарани от плановете на марката през 2033 г.

От BMW все още не са склонни да се ангажират с конкретна дата за прекратяване производството на конвенционални модели. Изпълнителният директор на BMW Оливър Ципсе продължава да пропагандира откритост към технологиите и би искал да остави избора относно задвижването на клиента. Той също така вижда водорода като опция в края на десетилетието. За 2030 г. Ципсе прогнозира 50% дял на електромобилите от общите продажби на компанията - сравнително консервативна прогноза.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:51 | 08.05.23 г.
fallback
Още от Анализи виж още