Германската автомобилна група Volkswagen AG (VW) е под огромен натиск в Китай: нейната едноименна марка загуби пазарно лидерство от местния съперник BYD през първото тримесечие на годината, както съобщава Handelsblatt, цитирайки данни на Marklines.
Китай е най-важният пазар за VW по отношение на приходите и печалбата. Със своите модели с двигатели с вътрешно горене базираният във Волфсбург автопроизводител беше безспорен лидер в Китай в продължение на десетилетия, но това се променя с прехода на страната към електрическа мобилност, пише Automobilwoche.
Китайски производители като BYD, Nio и Geely се превърнаха в сериозни конкуренти и силните страни на VW вече избледняват. В допълнение към загубената преднина при задвижванията има и втори проблем: що се отнася до инфотейнмънта, китайските производители отговарят на вкуса на клиентите много по-добре от VW. Фактът, че те предлагат и по-евтини модели, не прави ситуацията по-лесна за VW. Новите модели на германската група трябва да променят това.
Оръжието
VW привлича вниманието на щанда си на автомобилното изложение в Шанхай с мистериозен автомобил, който е добре защитен зад стъкло и все още покрит с фолио. Става въпрос за електрически седан от семейството ID, който вероятно ще се нарича Next.
Предварителен преглед на дългоочаквания проект Trinity? Или първият изцяло електрически модел на марката, произведен в Китай за китайските потребители, който членът на борда на директорите Ралф Брандщетер иска да бъде реализиран бързо?
Посетителите притискат обективите на фотоапаратите си към стъклото, за да снимат мистериозната кола, като досаждат на персонала на щанда с въпроси относно повече подробности. Но при по-внимателен поглед могат да се открият прилики с ID.7, който беше представен на изложението в предпремиерния ден от Дзя Дзянсу, ръководител на съвместното предприятие SAIC Volkswagen.
Китайската стратегия
Всъщност това е „южната версия“ на ID.7, която ще се различава само по отношение на детайлите от т.нар. „северна версия“, която вече беше показана.
Подобно на братовчедите ID.4 и ID.6, в Китай също ще има два варианта на ID.7: ID.7 Vizzion от FAW-Volkswagen - „северната версия“ - която до голяма степен съответства на европейския модел, изграждан в завода на VW в Емден, и версията на SAIC Volkswagen, която може да се нарече ID.7 S, или „южната версия“.
И докато версията на FAW-Volkswagen е планирана да се появи на пазара през третото тримесечие, южната вероятно няма да излезе преди 2024 г.
ID.7, електрическият вариант на емблематичния Passat, предлагащ пробег с едно зареждане на батерията до 700 километра, е най-важният нов продукт на марката VW за тази година. Световната премиера в Шанхай вече беше организирана вечерта преди официалното начало на изложението в отделни паралелни събития в Берлин и Ню Йорк.
Поява на ID Buzz
По време на предпремиерната вечер главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Оливер Блуме остави представянето на щанда на търговския панаир на отговорните за марката: ръководителят на бранда Томас Шефер, който се появи на сцената в ID Buzz (който не се продава в Китай), шефът на китайския бизнес на VW Щефан Меха, както и изпълнителните директори на двете съвместни предприятия със SAIC и FAW.
„Очакваме с нетърпение следващите 40 години в Китай“, заяви уверено Меха. „Volkswagen остава тясно свързан с Китай“, добавя от своя страна Шефер. С по-бързи решения те искат да подкрепят оформянето на електрическото бъдеще на страната.
VW, пазарният лидер в Китай през последните около 40 години, отново имаше силно присъствие на изложението в Шанхай. С двата си щанда VW и Audi заемат една трета от зала 4 и всеки имаха един от трите най-големи щанда на панаира.
Всички марки на групата заедно можеха да запълнят напълно една от осемте изложбени зали, но те бяха разпределени в две зали: Audi и VW бяха заедно със китайската марка на групата Jetta, както и с други големи производители в зала 4, докато Porsche, Bentley, Lamborghini и Ducati присъстваха в зала 8.
Audi спира плъгин хибридите
За Audi тази година нещата са свързани с наваксването при китайските клиенти. Новината за забраната на продажбите на плъгин хибриди в Китай предизвика допълнителни вълнения точно преди изложението. Изпълнителният директор на марката Маркус Дюсман се опитва да изгради ново доверие сред потребителите.
„Имаме специална задача в Шанхай“, посочи Дюсман, добавяйки: „Никъде другаде преходът към електромобили не е напреднал толкова много, колкото в Китай“.
Шефът на Audi сподели сцената с ръководителят на бизнеса на бранда за Китай Юрген Юнсер, който отново припомни тясната връзка между Audi и Китай. „Audi активира емоциите в Китай“, изтъква той.
Блуме в стихията си
На щанда на марката Porsche, която Блуме също управлява, самият изпълнителен директор на групата взе думата. По думите му за Cayenne Шанхай е идеалното място. В края на краищата много китайци се запознаха с марката Porsche едва с този SUV. За разлика от останалия свят, тук Porsche не се свързва с 911, а с Cayenne, изтъква Блуме.
Има причина, поради която той присъства на изложението заедно с цялото ръководство на групата: в сряда те ще се срещнат с директорите на местния бизнес на концерна, за да обсъдят новите стратегии по отношение на китайския пазар.
„Силното присъствие на китайския пазар укрепва нашата конкурентоспособност в световен мащаб“; посочва Блуме. Според него бързото налагане на иновативни технологии в страната определя темпа на развитие на цялата автомобилна индустрия.