fallback

Австрийски автомобилен подизпълнител поглежда към Северна Америка

Magna Steyr е привлечена от федералните стимули на Вашингтон, но за момента не може да намери клиенти, на които да разчита за своя американски пробив

18:37 | 29.03.23 г.

Magna Steyr, австрийският подизпълнител в производството на автомобили, вижда голяма възможност за разширяване на бизнеса си в Северна Америка, съобщава Automotive News Europe.

Големи и малки автомобилни производители са нетърпеливи да пуснат в продажба нови електрически модели на американския пазар.

Проблемът за много от тях са условията, които съпътстват данъчните облекчения и стимули, определени миналата година от правителството на САЩ в Закона за намаляване на инфлацията (IRA). Наред с други неща, регламентът постановява, че за да може едно превозно средство да се класира за федерална субсидия от 7500 долара, то трябва да бъде сглобено в Северна Америка.

И в това се крие възможността на Magna Steyr да създаде съоръжения за сглобяване на автомобили в САЩ.

Интересът на Magna Steyr към американската индустрия не е изненадващ. Години наред ръководителите на нейната компания майка - канадският доставчик на части Magna International - бяха отворени за разширяване на производствения отпечатък на компанията отвъд завода в Грац, Австрия и съвместното ѝ предприятие в Китай с BAIC Group. Появиха се дори спекулации относно възможността Magna Steyr да сглобява интелигентните автомобили на Apple.

Но приемането на IRA и бързо развиващият се пазар за електромобили вдъхнаха нов живот на северноамериканските надежди на Magna Steyr, изтъква Роланд Претнер, временен президент на звеното.

„Работим с клиенти по редица идеи, за да им помогнем в Северна Америка“, споделя Претнер, добавяйки: „Имаме екип, който избира обекти, разглежда опции, работи върху оформления и предлага различни решения за клиентите за това как можем да им помогнем да произвеждат превозно средство в Северна Америка“.

Претнер каза, че компанията проучва потенциални локации в различни райони в САЩ, но отказа да назове конкретни места. По думите му Magna Steyr би искала евентуалният нов завод за сглобяване да представлява екологично съобразно съоръжение от последно поколение.

„Вярвам, че когато става въпрос за завършени превозни средства, трябва да ги произвеждате там, където ги продавате“, изтъква Претнер. „САЩ са голям пазар и ще се нуждаят от такива компании като нас, за да произвеждат нови електрически превозни средства“, добавя той.

Предизвикателството

Продажбата на идеята на клиентите обаче се случва бавно.

Magna Steyr пропусна потенциална възможност през февруари, когато Volkswagen Group заяви, че е решила да построи собствен монтажен завод в Южна Каролина за своята предстояща марка електромобили Scout, вместо да работи с подизпълнител. Automobilwoche съобщи миналата година, че VW преговаря с Magna Steyr, а също и с Foxconn, за изнасяне на производство на Scout.

Това принуждава Magna да продължи да търси клиент – или множество клиенти – които да предложат достатъчно големи поръчки, за да оправдаят инвестицията в изграждането и работната ръка при нова фабрика.

Това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи, посочва Том Нараян, анализатор в RBC Capital Markets. Традиционните производители на автомобили са се обръщали към Magna Steyr в миналото, включително Mercedes-Benz, BMW, Toyota, Jaguar, VW, Audi и Jeep. Но сега те ще се поколебаят да възложат изграждането на недоказани модели на подизпълнител.

„Не съм сигурен, че би имало голям смисъл за тях, като се има предвид преминаването към електромобили и факта, че много от тях правят свои специални платформи за тях“, добавя Нараян.

Новите имена

Това може да накара Magna Steyr да се обърне към електромобилните стартъпи и другите нови играчи на пазара. Това е стратегия, която компанията преследва в Грац, където е сключила договор за изграждането на Ocean SUV за Fisker.

За новите производители на електромобили с по-плитки джобове, Magna Steyr се представя като доставчик на услуги както за производство, така и за инженеринг. В тази стратегия, амбициозните млади компании могат да разчитат на Magna, за да им помогне да изкарат своите превозни средства на пазара по-рано, без да се нуждаят от огромни количества капитал за изграждането на собствена производствена база.

„Имаме завършено ноу-хау за превозните средства, както и техническо“, подчертава Претнер, добавяйки: „Заради това имаме достъп до цялата база за доставки“.

Остава неясно колко доходоносна за Magna може да бъде стратегията да се разчита на по-малки производители на електромобили, посочва от своя страна Нараян. Тези компании може да се обърнат към Magna да поеме част от началните им разходи, като това се отразява на рентабилността на доставчика. А някои може да се окажат в затруднение както да спечелят пазарен дял, така и да наберат капитал на фона на растящите лихвени проценти.

Скъпа трансформация

Докато Magna Steyr търси разширение в Северна Америка, компанията се намира в разгара на собствената си трансформация по отношение на електрификацията в Австрия. Заводът в Грац изгражда комбинация от коли с двигатели с вътрешно горене, хибридни и електрически превозни средства, но тази гама се очаква да се насочи изцяло към електромобилите през следващите години.

Първите дни на промяната натежават върху финансовите резултати на звеното, точно както натежават върху печалбите за традиционните автомобилни производители. През четвъртото тримесечие на 2022 г. приходите от продажби на Magna International са спаднали с 12 на сто спрямо година по-рано до 1,33 млрд. долара. Magna Steyr е произвела около 27 хил. автомобила през този период, което е спад спрямо 32 700 броя година по-рано.

Подразделението очаква приходите от продажби да продължат да се свиват. В последната си прогноза Magna заяви, че очаква целият ѝ бизнес с превозни средства да генерира продажби от между 4 и 4,5 млрд. долара през 2025 г., което е спад от оценката за 4,9-5,2 млрд. долара за тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:37 | 29.03.23 г.
fallback
Още от Анализи виж още