Други производители на електромобили също се сблъскаха със слаби продажби. Китайското трио Nio, Xpeng и Li Auto Inc. не успя да постигне целите си за продажбите през 2022 г., показват финансовите отчети на компаниите.
В световен мащаб месечните поръчки на Tesla са спаднали от 476 хил. автомобила през юли 2022 г. до 163 хил. автомобила през декември, показват данни, предоставени от TroyTeslike, доставчик на услуги за проследяване на данни, свързани с Tesla.
В Китай месечните поръчки са се свили от 176 хил. автомобила през юли до по-малко от 6000 броя в края на годината, което се равнява на едноседмичното производство във фабриката на Tesla в Шанхай, изчислява TroyTeslike.
На фона на мрачните резултати Tesla засили кампанията си за продажби. С още една отстъпка през януари предлаганите в Китай електромобили на Tesla вече са с цели 14% по-евтини спрямо стойността им от миналата година, а в някои случаи с почти 50%, когато се сравнят цените с тези в САЩ и Европа.
Големите отстъпки помогнаха на Tesla да съживи продажбите. Мъск каза през януари, че компанията е регистрирала почти два пъти повече поръчки спрямо производствения си капацитет през този месец.
Основният конкурент на Tesla BYD бързо последва примера и намали цената на един от своите хибридни модели през февруари. През март компанията разшири отстъпките за някои от най-популярните си модели.
През 2022 г. BYD продаде 1,8 млн. напълно електрически и плъгин хибридни коли, което го прави най-големият производител на електромобили в света. Сега компанията очаква 4 милиона продажби през 2023 г.
Други компании, като Li Auto и Xpeng, прибързано се насочиха към ценови намаления, въпреки че не разполагат с ресурсите на Tesla и BYD.
Ценова война, започната от големите играчи, остави на другите участници на пазара малко други възможности, изтъква Ли Сиан, главен изпълнителен директор на Li Auto.
Мрачна перспектива
Китайските производители не се сблъскват за първи път с ценови войни, като през последните две десетилетия индустрията преминава през множество периоди на интензивна конкуренция. Това включва една подобна ситуация през 2008 г., малко след глобалната финансова криза, и друга през 2018 г., когато автомобилният пазар в Китай отчете първото си годишно свиване на продажбите от 20 години.
Но ситуацията изглежда много по-мрачна този път, тъй като китайската икономика се бори да се възстанови след три години строг контрол срещу разпространението на COVID-19.
Пандемията засегна приходите и търсенето на автомобили, тъй като много хора предприеха по-предпазлив подход, когато става въпрос за големи покупки, изтъква Чен от Асоциацията на автомобилната индустрия в Ухан. Той прогнозира годишен спад в продажбите на леки коли в Китай тази година и запазване на интензивната конкуренция.
Тазгодишната ценова война също бележи първото голямо нахлуване на електромобили в пазарна територия, доминирана от традиционните автомобили, посочва Чен. Ценовата война през 2023 г. може да се разглежда като "световна война между конвенционалните и електрическите автомобили", изтъква индустриален анализатор.
Това подчертава конкуренцията между автомобилите с двигател с вътрешно горене и електромобилите, както и борбата между китайските автомобилни марки и съвместните предприятия, посочва Джан Идзао, партньор в консултантската фирма EY-Parthenon.
Няма ясен победител
NEV автомобилите постепенно превзеха пазара през последните няколко години, когато става въпрос за среден клас превозни средства, и ще се разширят допълнително към ценовия диапазон над 100 хил. паунда, който в момента е доминиран от бензиновите автомобили, прогнозира Джоу Лиджун, главен анализатор в Yiche Research.
Със затягането на стандартите за вредните емисии, конвенционалните коли от нисък и среден клас губят ценовото си предимство. Китайските марки ще използват тенденцията на електрификация като възможност да доминират на пазара, докато чуждестранните марки продължават да властват при високия клас.
Според представител на индустрията обаче продължаващата ценова война е краткосрочна и съвместните предприятия запазват предимството си поради огромната си клиентска база и изградената мрежа от услуги. Тъй като покупките на електромобили все още се радват на някои данъчни стимули, истинската конкуренция между електрическите и конвенционалните автомобили тепърва предстои.
преди 1 година До: zelka007 това е за деца, от тия колички дето бръмчат по парковете! :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година понеже имаше дискусия преди време за цените на колите , туканка все пак списват основно заможни инвеститори и имотни барони , които се притесняват за ограничените финанси на обикновенните данъкоплатци . та да споделя за едно симпатично китайче , с изгодна стартова цена от 40.000 юана , което прави около 10500лв . колко са истински параметрите по батерия и задвижване оставм на читателите . duckduckgo --> Geely Panda Mini EV отговор Сигнализирай за неуместен коментар