IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Засилващата се ценова война бележи еволюцията на автомобилния пазар в Китай

Битката на конвенционалните модели с електрическото задвижване ще изхвърли от пазара някои производители

14:14 | 28.03.23 г. 2
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Никой не иска ценова война – това е нож с две остриета, който наранява както конкурентите, така и компаниите, които залагат на този подход, предупреждава мениджър „Продажби“ във водещо автомобилно съвместно предприятие, който предпочита да запази анонимност. Той очаква ценовата война да отслабне до края на март, тъй като компаниите коригират производството и ограничават запасите.

Други не са толкова оптимистични. Сун Йон, главен редактор на новинарския портал за автомобилната индустрия Cheshi Technology Inc., посочва, че ценовата война може да продължи през 2023 г., ако търсенето остане слабо.

Въпреки че няма консенсус относно това колко дълго може да продължи ценовата война, повечето експерти очакват дълбоко обновяване на индустрията. Само компании, които могат значително да намалят разходите си чрез технологичен напредък и да създадат нова стойност, могат да оцелеят, подчертават анализаторите.

Някои имена в индустрията призовават правителството да предложи по-благоприятни политики за насърчаване на продажбите на автомобили и по този начин да направи излишно ценовото намаление. В действителност Пекин вече удължи с 12 месеца програмата за данъчни облекчения за NEV, която трябваше да изтече в края на 2021 г.

Миналия май Китай обяви политика за намаляване наполовина на данъка за закупуване на автомобили с ниски нива на емисии за шест месеца като част от по-широк набор от мерки за стимулиране на забавящата се икономика.

Тъй като стимулът изтече едва в края на миналата година, малко вероятно е правителството да въведе нови мерки за стимулиране, смята Лан Сюхон, заместник-генерален секретар на Китайската асоциация на автомобилните дилъри.

Ефектите от правителствените стимули стават все по-спорни, тъй като динамиката на китайския автомобилен пазар се променя. Въпреки че подобни стимули не са толкова ефективни при стимулиране на продажбите по време на пазарни спадове, анализаторите отбелязват, че тяхното оттегляне също предизвиква пазарни колебания.

„Нито стимулите на национално ниво, нито субсидиите на местните власти могат да променят правилата на пазарната конкуренция“, изтъква представител на индустрията.

В сравнение със стимулите, по-ефективна мярка за облекчаване на сегашното затруднение на производителите е да се отложи въвеждането на новите стандарти за емисиите, което ще изхвърли от пазара много конвенционални модели, добавя лицето.

Американският предприемач Илон Мъск си постави амбициозна цел за Tesla да продаде 1,8 милиона автомобила през 2023 г. Но той изрази песимизъм по отношение на икономическата ситуация тази година, като я сравни със състоянието на САЩ веднага след финансовата криза от 2008 г.

Цените на моделите на Tesla се колебаят от началото на 2022 г. През първото тримесечие на миналата година компанията ги повиши няколко пъти поради увеличението на разходите за суровини, използвани за производството на батерии. Но въпреки това потребителите продължиха да се тълпят пред търговските ѝ представителства.

Повратната точка настъпи в средата на 2022 г., след като Tesla разшири производствения капацитет в своята фабрика в Шанхай. Според финансовия отчет на компанията годишният капацитет на завода вече надхвърля 750 хил. автомобила. Но индустриалните анализатори масово изчисляват, че действителният му производствен капацитет е достигнал 1 милион превозни средства.

Търсенето на пазара в Китай обаче не беше в крак с експанзията на Tesla. През септември концернът косвено намали цените, като предложи субсидия от 8000 юана за закупуване на застраховка към ново превозно средство.

През октомври Tesla официално обяви намаления на цените, като най-голямото намаление достигна 37 хил. юана за автомобил. Тези мерки до известна степен увеличиха продажбите на Tesla, но като цяло търсенето продължи да отслабва.

Последна актуализация: 14:14 | 28.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 1 година
До: zelka007 това е за деца, от тия колички дето бръмчат по парковете! :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
понеже имаше дискусия преди време за цените на колите , туканка все пак списват основно заможни инвеститори и имотни барони , които се притесняват за ограничените финанси на обикновенните данъкоплатци . та да споделя за едно симпатично китайче , с изгодна стартова цена от 40.000 юана , което прави около 10500лв . колко са истински параметрите по батерия и задвижване оставм на читателите . duckduckgo --> Geely Panda Mini EV
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още