Брутална ценова война бушува в китайския автомобилен сектор. Тя катализира дълбоко преразглеждане на най-големия автомобилен пазар в света, докато производителите на превозни средства, използващи нов вид енергия, и тези, които са фокусирани върху автомобилите, работещи с изкопаеми горива, се изправят едни срещу други в стремежа си да спечелят по-голям пазарен дял, пише Nikkei Asia Review.
Първият изстрел дойде от американския производител на електрически превозни средства Tesla Inc., който в края на миналата година обяви големи ценови отстъпки, за да стимулира продажбите.
Множество местни и чуждестранни производители на електромобили последваха примера на Tesla, включително BYD, XPeng, Nio и Volkswagen.
От началото на март ценовата война ескалира, като обхвана и производителите на превозни средства, задвижвани с изкопаеми горива, като редица провинциални власти също се включиха в надпреварата.
На 10 март Chang'an Automobile стартира разпродажба на част от инвентара си, предлагайки до 40 хил. юана (5800 долара) отстъпка при покупки на няколко модела с двигатели с вътрешно горене и електромобили. На следващия ден Chery Automobile обяви програма за предоставяне на над 10 млрд. юана субсидии на купувачите.
SAIC Volkswagen Automotive, съвместно предприятие между SAIC Group и Volkswagen, също заложи на ценовите отстъпки.
Може би една от най-впечатляващите оферти, тази на Dongfeng Motor Group, представлява програма за субсидии, съвместно финансирана от управата на провинция Хъбей. Концернът намали цените на своите автомобили Citroen C6 с цели 90 хил. юана, което се равнява на почти 40% от първоначално обявената цена на модела.
Ожесточената конкуренция вероятно ще изтласка някои производители от бизнеса, като същевременно ще ускори темпа на превозни средства, използващи нов вид енергия, които ще заменят конвенционалните автомобили в определени сегменти, предвиждат анализатори.
Ожесточената ценова война избухна, когато китайският автомобилен сектор се сблъска със спад при продажбите след изтичането на държавната субсидия за покупка на електромобили в края на миналата година.
Потребителските разходи също бяха засегнати от сериозни прекъсвания през трите години на пандемични ограничения, включително от блокадите заради Covid-19, които принудиха милиони души да се изолират.
През първите два месеца на годината продажбите на леки автомобили в Китай се свиха с 19,8%, след като отчетоха ръст от 12,4% през втората половина на 2022 г., тъй като потребителите искаха да се възползват от стимулите, преди да изтекат, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
Въпреки мащабните ценови намаления продажбите на автомобили през първите 19 дни на март се свиват с 8% на годишна база и с 4% спрямо същия период на миналия месец, добавят от CPCA.
Ценовата война е предизвикана от множество краткосрочни фактори, изтъква Чен Бинбо, председател на Асоциацията на автомобилната индустрия в Ухан. В допълнение към края на правителствените стимули, планираното прилагане на по-строг стандарт за емисиите при конвенционалните модели от 1 юли също принуди автомобилните производители да ускорят изчистването на инвентара, добавя Чен.
„Но основната причина за ценовата война се крие в промяната на динамиката при търсенето и предлагането“, изтъква Чен.
преди 1 година До: zelka007 това е за деца, от тия колички дето бръмчат по парковете! :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година понеже имаше дискусия преди време за цените на колите , туканка все пак списват основно заможни инвеститори и имотни барони , които се притесняват за ограничените финанси на обикновенните данъкоплатци . та да споделя за едно симпатично китайче , с изгодна стартова цена от 40.000 юана , което прави около 10500лв . колко са истински параметрите по батерия и задвижване оставм на читателите . duckduckgo --> Geely Panda Mini EV отговор Сигнализирай за неуместен коментар