IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ценовата война при автомобилите в Китай ще свие рентабилността на компаниите

Сегашните ценови намаления ще помогнат на автоконцерните да изчистят инвентара, довеждайки до пренареждане на пазарните дялове в Китай

21:04 | 20.03.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продължаващата ценова война при автомобилите на китайския пазар може допълнително да намали рентабилността на производителите, които вече се борят със забавящото се търсене, предупреждават анализатори, цитирани от Nikkei Asia Review.

„Задълбочаващата се ценова война на автомобилния пазар в Китай... вероятно ще продължи през второто тримесечие и ще подкопае рентабилността по цялата верига на стойността на автомобилите през 2023 г.“, заявиха анализатори от Fitch Ratings.

Рязкото намаление на цените е резултат от понижените продажби и опитът на концерните да изчистят инвентара си от модели, които няма да отговарят на новите национални стандарти за емисиите, влизащи в сила през юли, изтъква Nomura Holdings. Фирмата очаква ценовата война да продължи през следващите месеци.

Последното ценово намаление беше осъществено от SAIC Volkswagen Automotive, съвместното предприятие на китайските SAIC Motor и Volkswagen, което обяви миналия четвъртък четвъртък отстъпки между 15 хил. юана (2182 долара) и 50 хил. юана до 30 април за редица модели.

FAW-Volkswagen Automobile, другото съвместно предприятие на германския автомобилен производител – с China FAW Group – стартира програма за собствениците на Volkswagen, които купуват нов SUV Tavendor или Talagon с бензинов двигател.

Намаляването на цените не е единственото оръжие на автомобилните производители. Редица компании, включително Li Auto, Lynk & Co., Hozon New Energy Automobile и Zhejiang Leapmotor Technology, вече започнаха да предлагат 90-дневна гаранция за сравнение на цените за нови покупки, направени преди края на март или края на април.

Въпреки че много автопроизводители казват, че промоциите представляват оферти с ограничена във времето давност, анализаторите от Fitch смятат, че китайските потребители ще се въздържат от покупки в очакване на още по-рязко намаление на цените.

Служител в Leapmotor споделя пред Caixin, че макар марката да отчита увеличение в броя на клиентите, посещаващи нейните представителства, някои предприемат изчаквателен подход, тъй като смятат, че предстоят още намаления на цените.

Производителят на електрически превозни средства Tesla постави началото на ценовата война през януари, като предложи големи отстъпки за някои версии на Model 3 и Model Y. Редица местни и чуждестранни електромобилни концерни като Xpeng и BYD скоро предприеха подобни действия.

Продажбите на автомобили в страната се сринаха, след като в края на миналата година приключи отстъпката от данъка върху покупката на автомобил, предлагана от Пекин. През втората половина на 2022 г. обемът на продажбите на автомобили нарасна с 12,4% на годишна база, но след това се сви с 19,8% през първите два месеца на тази година, изтъкват анализатори на Nomura, позовавайки се на данни от China Passenger Car Association.

Спадът стана факт въпреки края на анти-Covid мерките в Китай, които помогнаха на икономическата активност в страната да се нормализира.

Настоящото намаление на цените напомня на безпрецедентните отстъпки, които дилърите предлагаха през второто тримесечие на 2019 г., преди да влезе в сила последният регламент на стандартите за емисии, посочват анализатори на Fitch. Тези отстъпки също изкривиха сезонността на продажбите на автомобили.

Сегашните ценови намаления ще помогнат на автоконцерните да изчистят инвентара, довеждайки до пренареждане на пазарните дялове в Китай. Автомобилният анализатор на Huaxi Securities Цуй Ян очаква, че силните автомобилни марки, които не са съвместни предприятия, ще заемат по-голям дял от пазара, ускорявайки цялостната консолидация в индустрията.

„Ценовата война може да прогони по-слабите производители на автомобили, особено съвместните предприятия“, изтъкват анализатори от Ping An Securities, цитирайки излизането на чуждестранни марки, включително Suzuki Motor и Acura, от пазара в континенталната част на Китай през последните години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:05 | 20.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още