Годишното заседание на Народното събрание на Китай започна в неделя. Докато огромната зала на площад Тянанмън събира целия политически елит на втората по големина икономика в света, ръководителите на автомобилната индустрия следят отблизо дали ще се появи нова държавна подкрепа за елкетромобилите, пише Bloomberg.
Правителствените субсидии, които осигуриха до 60 хил. юана (8700 долара) отстъпка за купувачите на електромобили, се оказаха ключови за тласъка на местната индустрия и превръщането на Китай в най-големия пазар за електрически коли в света. Само през миналата година доставките на автомобили, задвижвани от нов вид енергия (NEV), нараснаха двойно на годишна база до 6,5 млн. броя.
Но тази подкрепа отпадна в края на миналата година и макар електромобилите все още да се продават добре, темпът на продажбите се охлажда и ръководителите на автомобилните компании започнаха да призовават за връщане на държавната помощ.
Фън Синя, президент на подкрепената от Пекин Guangzhou Automobile Group Co., е делегат на тазгодишното Общокитайско събрание на народните представители, като заяви миналата седмица, че ще подкрепи възстановяването на националната субсидия за покупка на електромобили и разширяване на данъчните облекчения.
Пекин обяви, че работи върху нови политики в подкрепа на индустрията. Междувременно местните власти се заеха да стимулират търсенето:
Шанхай
Жителите на финансовия център на Китай, който приема електромобилите с най-бърз темп от всички останали места в страната, могат да получат еднократна помощ от 10 000 юана при покупка на нов NEV автомобил, който да замени тяхното конвенционално превозно средство.
Пекин
Китайската столица ще продължи да предоставя субсидии за онези жители, които заменят своите конвенционални коли за електромобили. Собствениците, които се отказват от своите автомобили с двигател с вътрешно горене на възраст от една до шест години, могат да получат 8 000 юана, докато тези, които сменят аналогични превозни средства на възраст над шест години, подлежат на подкрепа в размер на 10 000 юана.
Хъбей
Провинцията, където Ухан е административен център, стартира „най-големия сезон на субсидии за продажба на автомобили“ по-рано този месец, с предложения за връщане на пари в брой, като сумата започва от 5000 юана. Като част от кампанията, подкрепяната от държавата Dongfeng Motor Group Co. започна да предлага допълнителни отстъпки за някои от своите модели Citroën, Nissan и Honda. Купувачите на Citroën C6 могат да получат отстъпка от 90 000 юана.
Шандун
Властите на провинцията в Източен Китай заявиха, че ще раздадат 200 милиона юана ваучери на купувачите на нови електромобили, като хората, които се разделят със старите си конвенционални коли, ще получат поне по 7000 юана.
Джънджоу
Производственият център в Централен Китай също залага на ваучерите, предлагайки около 150 милиона юана по формата на ваучери от началото на тази година за жители, които се насочват към електромобилите. Купувачите могат да получат ваучери между 4000 и 6000 юана, които да използват в местни магазини и супермаркети, както и в ресторанти.
Хънан
Тази провинция в Южен Китай ще възстанови на хората 5000 юана, ако дерегистрират своя конвенционален автомобили закупят нов електрически. Планът е част от целта за производство на повече от 1 милион електромобила в района, където компании, включително подкрепяните от Berkshire Hathaway BYD Co. и Zhejiang Geely Holding Group Co., имат производствени съоръжения.
преди 1 година До: andy... викаш , у вас носи прахоляк от Ю.Корея и Китай ... ?! ... ам'че гледай къв умен прахоляк , да намери най-върлият фен на въглищата и петрола и да му се изсипе на прозореца ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година С по-масовото разпространение на електрокари, екологичното положение в Китай става все по-лошо. Електричеството там се произвежда предимно от въглищни централи. Смъртността от замърсения въздух се утроява на всеки милион продадени ел. коли. Но лошото е, че качеството на въздуха драматично падна последоно десетилетие в страни като Корея, тъй като вятъра разнася смога навсякъде. Аз лично съм потърпевш от това. Почти не минава ден със смог и прах над допустимите норми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар