fallback

Китайският дракон придобива все по-заплашителни размери на пазара в Западна Европа

Автомобилните марки от Китай изпреварват компаниите от Япония и Южна Корея по пазарен дял при електромобилите в региона през четвъртото тримесечие на 2022 г.

19:11 | 23.02.23 г. 11

Китайските автомобилни марки печелят все по-голям пазарен дял в Западна Европа с нарастващата популярност на електромобилите. Планираните за тази година дебюти на електрическите модели на BYD и Great Wall ще засили китайското присъствие в региона, пише Automobilwoche.

Концерните, базирани в азиатската страна, увеличиха своя общ пазарен дял при продажбите на електромобили в Западна Европа до рекордните 6,2% през 2022 г.

През последното четвърто тримесечие китайските марки в региона дори достигат дял от 7,7 на сто в този сегмент. Това ги нарежда пред японските и китайските марки.

През 2018 г. в Европа няма нито един китайски електромобил, а през 2020 г. делът им беше под 4%.

С навлизането на пазара на компании като BYD и Great Wall, тежестта на китайските марки ще нарасне, прогнозира индустриалният анализатор Матиас Шмид от Schmidt Automotive Research.

BYD и Great Wall засилват конкуренцията през 2023 г.

В края на миналата година първите доставки на електрически автомобили на BYD и Great Wall достигнаха европейските пазари. BYD заложи на компактния кросоувър Atto 3, който дебютира първо в Швеция. В Германия през декември вече бяха регистрирани 1276 автомобила на концерна, повечето от които бяха закупени от компанията за коли под наем Sixt.

В допълнение към BYD, китайският производител Great Wall също планира да играе важна роля в Европа тази година. През лятото китайците сключиха голямо търговско партньорство с Emil Frey Group, която стана генерален вносител на марките Great Wall Ora и Wey за Германия и за няколко други европейски страни.

Основните играчи по пазарен дял на пазара на електромобили в Западна Европа през четвъртото тримесечие на 2022 г. Източник: Schmidt Automotive Research

Volkswagen Group е номер едно на електромобилния пазар

Според Schmidt Automotive номер едно на западноевропейския електромобилен пазар, обхващащ общо 18 държави, остава Volkswagen, който е лидер от 2020 г. насам. Миналата година пазарният дял на групата достига 22,3%. На второ място е Tesla с 14,9%, следвана от Stellantis с 14,5%.

Все пак трябва да се отбележи, че Tesla постига този дял само с една марка и по същество само с два модела - Model 3 и Model Y.

Алиансът Renault-Nissan пада на четвърто място през 2022 г. с дял от 10,7%. До 2019 г. съюзниците заемаха първа позиция.

Продажбите на електромобили нарастват петкратно в Китай

Нарастващото присъствие на китайските електрически модели в Западна Европа не е изненадващо, когато се погледне глобалният обем на продажбите на електромобили по региони.

Китайските и чуждестранните марки са увеличили повече от пет пъти продажбите си на електромобили в Китай само за две години. Обемът на продажбите нараства от 1,3 милиона броя за 2020 г. до 6,8 милиона през миналата година.

В Западна Европа (ЕС + Великобритания + Норвегия, Швейцария), от друга страна, само 1,58 милиона чисто електрически автомобили са продадени през 2022 г., показват данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Въпреки че това представлява ръст от 29% спрямо предходната година, този растеж изостава от този в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:11 | 23.02.23 г.
fallback
Още от Анализи виж още