Това е постоянна досада за много шофьори. Смартфоните, които струват само няколкостотин евро, обикновено се ориентират по-добре от точка А до точка Б, отколкото собственият им автомобил, който струва в пъти повече. Дори в луксозните автомобили на цени над 100 000 евро предварително инсталираните картографски услуги често са неточни, а дисплеите – дръпнатинастрани и неудобни. Сега Mercedes-Benz обещава на клиентите си решение на този проблем.
Базираният в Щутгарт производител на луксозни седани и SUV автомобили ще интегрира Google Maps в своите автомобили по собствен дизайн. Компанията направи анонса в сряда като част от актуализация на софтуерната си стратегия пред инвеститори и журналисти в Калифорния, пише германският Handelsblatt.
Картите на Google се считат за водещи в индустрията. Поради доминиращата роля на системата Android в смартфоните гигантът в областта на търсачките може да получи достъп до милиони анонимни данни за местоположението на своите потребители и да извлече от тях изключително реалистични прогнози, например за задръстванията.
Mercedes и Google: дългосрочно сътрудничество
Споразумението между Mercedes и дъщерното дружество на Alphabet включва геоданни, изображения в реално време, прогнозна информация за трафика, автоматично препланиране на маршрута и информация за около 200 милиона магазина и места по света, включително работното им време, снимки от тях и клиентски отзиви.
Mercedes също така ще интегрира приложението за видеоклипове Youtube от Google директно в своята информационно-развлекателна система. От съображения за безопасност обаче то може да се използва само в режим на паркиране или за високоавтоматизирано шофиране (ниво 3) по магистрали, ако метеорологичните условия и законите го позволяват.
Сътрудничеството ще започне тази година и е планирано да се развива в дългосрочен план. По-новите автомобили на Mercedes също ще могат да получават услугите на Google чрез ъпгрейд. Според източници от бранша Mercedes вероятно ще превежда на Google поне средна двуцифрена сума в милиони на година за лицензиране на услугите.
Компаниите не са коментирали въпроса. „Партньорството с Google се основава на много конкурентно лицензионно споразумение", казва главният изпълнителен директор на германския концерн Ола Калениус, когато е попитан за разходите.
Това е мегасделка, която е уникална в бранша. Вярно е, че редица автомобилни марки като Volvo, Polestar или Renault вече използват в своите автомобили цялостни информационно-развлекателни системи от Google. Tesla използва Google за показване на картата на екрана, а не за навигация.
Сега Mercedes подчертава, че е първият производител на автомобили, който използва платформата Google Maps, за да вгради картите в собствената си операционна система MB.OS под собственото си лого и да ги използва за навигация. Така германците запазват суверенитета си върху данните на клиентите. „Ние сме архитектите на собствената си операционна система. Това е нашият дом, ние определяме правилата, ние вземаме решенията", обяснява фронтменът на Mercedes Калениус. „Това включва и решението да работим заедно с първокласни партньори по избрани задачи". Важно е клиентите да запазят суверенитета си върху своите данни, пояснява Калениус: „Ние събираме само данните, които клиентът ни предоставя“.
Калениус и главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичай обмислят и други проекти за сътрудничество освен Maps и Youtube. Например Mercedes разглежда възможността да използва платформата за обработка на данни Google Cloud, за да анализира своя автопарк.
Пичай прогнозира: „Ние не само ще дадем възможност на Mercedes-Benz да разработи персонализиран навигационен интерфейс, но и ще предоставим нашите възможности за изкуствен интелект и данни, за да ускорим усилията на компанията в областта на устойчивото развитие, да стимулираме автономното шофиране и да създадем подобрено потребителско изживяване“.
Ръководителят на Google Cloud Томас Куриан подчерта в Сънивейл, че софтуерните му архитекти са готови да реализират „още много съвместни проекти" с Mercedes.