IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Mercedes търси помощта на Google за навигацията на колите си

Споразумението включва геоданни, изображения в реално време, прогнозна информация за трафика и информация за около 200 млн. магазина

07:45 | 23.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Porsche също преговаря с Google

Моделът на сътрудничество може да създаде прецедент. Porsche също преговаря с Google за интегриране на някои от услугите на технологичната компания директно в неговите кокпити. Досега шофьорите на Porsche трябваше да свързват мобилните си телефони с автомобилите си, за да виждат услугите на Android, отразени на дисплея на автомобила. В бъдеще на потребителите вече няма да се налага да преминават през тази междинна стъпка.

Сред големите губещи в тази тенденция са класическите доставчици на карти като Tomtom или Here Technologies, които вероятно ще загубят голяма част от бизнеса си с престижни клиенти от германския автомобилен сектор. Запитан за ролята на Here в бъдеще, в сряда Калениус заяви само, че компанията иска да „продължи напред" с Google.

За Mercedes договорът с Google е най-важната част от широка офанзива за сътрудничество. Компанията иска да предложи своята операционна система MB.OS, базирана на Linux, в първата моделна серия в края на 2024 г. Тя трябва да се превърне в нещо като мозък и централна нервна система на всеки Mercedes. Според фирмени източници компанията иска да инвестира до 2 млрд. евро годишно в MB.OS.

Самият Mercedes твърди, че до средата на десетилетието ще изразходва една четвърт от бюджета си за развойна дейност за софтуер. Първоначално компанията от Щутгарт дори искаше да генерира повече от 60 процента от добавената стойност на софтуера с помощта на хиляди програмисти. Тази цел обаче беше изоставена.

„Няма смисъл да пишем сами всеки ред код", казва Калениус. Целта за самостоятелно програмиране на определен дял от софтуера не съществува, добави главният технологичен директор Маркус Шефер. Вместо това, каза той, въпросът днес е: „Как да запазим контрола?"

Шефът на Nvidia дава висока оценка на партньорството

Междувременно Mercedes се ограничава до разработване на основния слой хардуер и софтуер и контролиране на цялостната интеграция. За разлика от тях компанията получава голяма част от съдържанието и технологиите си от външни партньори. В Китай, най-големия автомобилен пазар в света, където Google не играе фактическа роля, Mercedes работи с Amap за навигацията и с Tencent за инфотейнмънта.

В областта на автономното шофиране Mercedes е в съюз с Nvidia. Системата Orin на водещия американски производител на чипове и графични карти трябва да подобри изчислителната мощ на всички моделни серии на марката със звезда и да увеличи максималната скорост на високоавтоматизираните системи за подпомагане на водача от 60 до 130 км/ч.

Компютрите Orin на компанията от Силициевата долина извършват 254 тераоперации в секунда (TOPS). За сравнение системата HW3 на Tesla в момента се справя само със 144 тераоперации в секунда.

В замяна на партньорството с Nvidia Mercedes се съгласи на модел за споделяне на приходите, което означава, че Nvidia участва пряко в приходите от продажбите на автомобилите. Моделът е спорен. Колко тясно е станало партньорството, беше демонстрирано в сряда в Сънивейл: главният изпълнителен директор на Nvidia Дженсън Хуан присъстваше, когато Калениус представи новата софтуерна стратегия - и популяризира собствения хардуер и софтуер на компанията.

С помощта на чиповете на Nvidia Mercedes изгражда „огромен автопарк от автомобили, които могат да се обновяват и които никога няма да остареят", каза Хуан. Целта е „да се създаде най-безопасният автомобил в света". Централно място заемат простите актуализации over-the-air, т.е. софтуерните подобрения, които Mercedes може да инсталира безжично.

Последна актуализация: 08:01 | 23.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още