IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нова технология при електромобилното зареждане внася ред в хаоса

Прекъсвачите на Atom представлява „умно“ устройство, което може да следи натовареността на мрежата и да пренасочва електричество, когато е необходимо

19:06 | 19.02.23 г. 3
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

„Това вероятно беше едно от най-глупавите неща, които един рисков капиталист може да чуе...“, признава Кенеди, електротехник по професия. „Но резултатът предвид риска беше изключителен“, добавя той.

До 2014 г. обаче силициевите полупроводници станаха по-малки и много по-мощни. До 2017 г. Кенеди вече е усвоил най-сложната част, окомплектоването на компютърните чипове и синхронизирането им със софтуера. Той беше е създал своята магическа кутия, постижение, което Кенеди оприличава на сглобяването на iPhone от купчина скрап. До август същата година успява да привлече 100 милиона долара финансиране от SK Inc., вторият по големина конгломерат в Южна Корея.

Оттогава мисията на Atom придобива нови измерения: около 6% от пазара на нови превозни средства вече е електрически, а зарядната инфраструктура потуши тревогата около пробега. През третото тримесечие на 2022 г. всеки пети опит за зареждане в САЩ е неуспешен, показва скорошно проучване на J.D. Power, процент, който непрекъснато се покачва. Тези, които използват зарядни устройства от ниво 2, дават оценка за удовлетвореността от 633 точки от общо 1000.

И докато в САЩ има много места, където зарядната инфраструктура е оскъдна или липсва, най-големите препятствия при зареждането са може би са на местно или градско ниво: само 5% от пътуванията с електрическа кола са на разстояние над 45 километра, докато три от всеки четири са на разстояние по-малко от 16 километра.

Приблизително една трета от американските домакинства са многофамилни, а една трета са домакинствата в САЩ, които нямат собствен гараж. Подобен е и делът на хората, които наемат, а не притежават дома си. Нито една от тези припокриващи се групи вероятно няма да разполага с лично зарядно устройство, което да захранва електромобил, което спъва това задвижване да се наложи като масово в страната.

Потенциалът за привличане на тези маси в електромобилната екосистемата е една от причините SK да е толкова оптимистично настроена към Atom: компанията залага всичко на електрификацията. Чрез съвместното си предприятие с Ford SK влага 11,4 млрд. долара за изграждане на фабрики за батерии и завод за сглобяване на електромобили в Кентъки и Тенеси. Групата също така има дял за 1 млрд. долара в Key Capture Energy, производител на масивни батерии за съхранение на излишната енергия от мрежата, както и неразкрит дял в Sunrun, производител на жилищни соларни системи.

SK приема Atom като начин да разшири останалата част от своето портфолио. 

Ако стратегията се окаже успешна, промяната на пазара може да предизвика вихър от масово налагане на електромобилите; повече безплатни зарядни устройства ще осигурят по-широк достъп до зареждане и по-бързо възприемане на електромобилността, което от своя страна ще тласне инсталирането на станции.

Но дори на фона на ограничената зарядна инфраструктура и проблемите около нея пазарът расте с впечатляващ темп. Търсенето на зарядни устройства от ниво 2 нараства трикратно през 2022 г., изчислява ABM Industries.

Наемодателите в САЩ приемат тази технология като необходимо удобство, а разработчиците на дребно я смятат за нов начин за увеличаване на трафика, изтъква Марк Хокинсън, президент на групата за технически решения в ABM Industries.

„Това е като да се снабдите с климатик през 50-те години“, обяснява той. „Хората се надпреварват да си купят, но никой не знае как се случват нещата“.

За да надникнете в това бъдеще, може да погледнете 12-те зарядни устройства около централата на Atom: те са безплатни за обществеността и не работят само когато сградата се доближи до предварително определения си праг на мощност. Миналия месец те заредиха 257 превозни средства, включително това на местен жител, който кара електромобил Tesla.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:06 | 19.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

3
rate up comment 5 rate down comment 6
zelka007
преди 1 година
До: данчонефелнатарубла ... хапчетата !! вечерната доза , че нещо си превъзбуден ... :))) ... ток ще има за всички електрички , нафтата да си я пият чeбурашките ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 8
danchomentata
преди 1 година
Тиристорный регулятор мощности. Делаем своими руками.https://my.electricianexp.com/wp-content/uploads/2016/07/faznoe-upravleniye.png
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 8
danchomentata
преди 1 година
https://***.gis-sofia.bg/bg/post/sistema-na-kadastara-na-podzemni-provodi-i-saorajeniya-pps-v-sreda-na-sofkar
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още