IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Има ли място за втори играч на пазара на споделено пътуване?

Новият отчет на Lyft показа, че компанията значително изостава от конкурента си Uber

16:12 | 11.02.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Цената на акциите на Lyft се срина с 35% в петък сутринта, след като компанията отчете лоши тримесечни резултати. Този спад и растящата загуба показват доколко компанията за споделено пътуване, достигаща пазарна капитализация от 4 млрд. долара, изостава спрямо основния си конкурент Uber, пише Дженифър Саба в коментар за Ройтерс.

Трудно е да си представим как Lyft може да навакса изоставането си по начин, по който да не ощети акционерите ѝ още повече, допълва тя.

Компанията, ръководена от Логан Грийн, в четвъртък обяви, че ще намали цените, въпреки че вече е на червено. Нетната загуба на Lyft от близо 600 млн. долара за четвъртото тримесечие беше два пъти по-голяма от това, което компанията загуби година по-рано.

Първите три месеца на тази година изглеждат още по-зле. Lyft вярва, че може да поситне между 5 и 15 млн. долара коригирана EBITDA, което е с около 60 млн. долара по-малко от очакваното от анализаторите по данни на Refinitiv.

При Uber ситуацията изглежда много по-различно. В сряда компанията, чиято капитализация достига 69 млрд. долара, заяви, че звеното ѝ за мобилност, включващо споделеното пътуване, е генерирало 655 млн. долара коригирана EBITDA за четвъртото тримесечие, записвайки близо осемкратно увеличение. Освен това Uber има огромен бизнес с доставки на храна, за разлика от Lyft. Междувременно делът на Uber на американския пазар на споделено пътуване е 70%, а този на Lyft – 30%, според MoffettNathanson.

Сега Lyft е в трудна позиция. Uber доминира в споделеното пътуване, защото има пет пъти повече активни шофьори и куриери месечно от нея. А ако приемем, че клиентите просто искат да стигнат от точка А до точка Б бързо, безопасно и евтино, това оставя на Lyft само три лоста, които може да задейства: намаляване на разходите, привличане на водачи с по-добри тарифи и активен маркетинг.

И все пак Uber може да направи всичко това и то с много по-голяма мощ. Нищо чудно, че инвеститорите смятат, че може би няма място за втори играч на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:12 | 11.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още