Polestar казва, че плаща малко повече за зелен алуминий, отчасти поради административните разходи за смяна на доставчици, но не посочва точно колко са нараснали разходите.
Norsk Hydro също подписа договор за доставка на алуминий с Mercedes-Benz, който генерира по-малко от 3 тона CO2 емисии на тон метал.
Големи инвестиции, ниски премии
Производителите на алуминий инвестират огромни суми в нисковъглеродни технологии. Norsk Hydro заяви по-рано тази година, че е похарчила милиарди долари, за да направи своя алуминий по-устойчив, докато Rio Tinto, Alcoa и канадското правителство са вложили 228 млн. долара в технологията ELYSIS.
Но такива инвестиции за увеличаване на производството осигуряват низходящ натиск върху цените, които производителите могат да наложат за своите нисковъглеродни продукти, особено тази година, когато общото търсене е ударено от опасенията за рецесия, изтъкват анализатори.
„Премиите за ниски въглеродни емисии от страната на спот пазара на практика изчезнаха“, посочва Хорхе Васкес от консултантската компания Harbour Aluminium.
Производителите обаче все още успяват да продадат част от своята нисковъглеродна продукция на по-високи цени съгласно тримесечните и годишните договори, които техните клиенти са сключили.
Понякога цените зависят и от конкретния регион.
Европа отчита най-ускорен растеж на търсенето на зелени метали, следвана от Северна Америка. В Азия обаче тези тенденция още липсва, споделя индустриален представител.
В Европа премиите може да нараснат заради предложенията на Европейския съюз (ЕС) за налагане на мита върху вноса на въглеродоинтенззивни стоки до 2026 г., добавя друг анализатор.
Силно предлагане на зелен алуминий - тенденция и очаквания. Източник: McKinsey
Потребителите се възползват от обилните доставки не само на първичен алуминий с ниско съдържание на въглерод, но и на рециклиран материал, който използва около 95% по-малко енергия за производството си.
Нарастващото производство и на двата вида продукти ще запази зелените премии относително ниски през следващите години, изтъква Марсело Азеведо от консултантската компания McKinsey.
Ограничените доставки между регионите обаче може да доведе до дефицит в зони със силно търсене като Европа, добавя той.
преди 1 година Кой продава емисиите ,Франсискус Корнелис Герардус Мария Тимерманс ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Франс Тимерманс: Цената на квотите за въглеродни емисии трябва да е по-високаhttps://***.investor.bg/a/334-evropa/327439-frans-timermans-tsenata-na-kvotite-za-vaglerodni-emisii-tryabva-da-e-po-visoka отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година The role of phytoplankton photosynthesis in global biogeochemical cycles https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24311124/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година То убу за климата, ама кво стана с озоновата дупка? Пак си е там и никъде не е изчезнала, въпреки пълната забрана на фреони. Видяха, че номерът минава и сега се захванаха с СО2, до пълното му унищожаване. За някои е ясно, че това е мисия невъзможна, защото 95% от СО2 идва от микроорганизмите в Световния океан. Но че маса пари могат да се издрънкат от по-слабите в главата нации, това е ясно. Да продаваш въздух, страхотна идея. Остап Бендер би се пукнал от завист. отговор Сигнализирай за неуместен коментар