fallback

2022 г. се оказа революционна за производството на електромобилни батерии в САЩ

Силното търсене може да тласне размера на производствения капацитет на батерийни клетки в Северна Америка до повече от 700 ГВтч до 2030 г., изтъква Wood Mackenzie

15:48 | 31.12.22 г. 2
Автор - снимка
Създател

2022 г. се оказа историческа за електрическата мобилност и за автомобилната индустрия като цяло, като анализаторите обаче предупреждават, че за да продължи да се развива пазар на електромобили, който е във фокуса на сектора, ще трябва да се произвеждат много повече батерии.

Въпреки че ускоряването на темпа на инсталиране на мощности за възобновяема енергия също тласка напред сектора на батериите, автомобилната индустрия беше ключовата сила през тази година, тъй като търсенето на електромобили започна да изпреварва предлагането, а страните допълнително формализираха както пръчката (забрана за продажба на нови конвенционални превозни средства в даден бъдещ момент), така и моркова (субсидии и данъчни облекчения), пише Emerging Tech Brew.

За производителите на автомобили осигуряването на повече батерии сега е толкова важна задача, колкото и изграждането на двигатели - това е фундаментално за производството на автомобили. В САЩ се предвижда електромобилите да представляват 52% от продажбите на нови автомобили до 2030 г. според Bloomberg NEF, което би представлявало огромно увеличение спрямо едва 8% днес.

Възможност за растеж

Наред с ангажимента на САЩ да привлече повече производствени мощности на батерии на своя територия, автомобилните производители същи се стремят да увеличат производствения капацитет в очакване на недостиг на батерии, който според някои анализатори може да причини по-дълготрайни проблеми от недостига на полупроводници.

„Налице е силно търсене в Северна Америка“, изтъква Шоичиро Уатанабе, главен технически директор в Panasonic Energy.

В резултат на това капацитетът на Северна Америка за производство на батерийни клетки може да нарасне повече от десетократно, от по-малко от 60 гигаватчаса (ГВтч) през 2021 г. до повече от 700 ГВтч до 2030 г., според оценки на Wood Mackenzie.

Инерцията в тази индустрия набира скорост в края на 2021 г. с федералната подкрепа в размер на 7 млрд. долара, част от инфраструктурния пакет  на Вашингтон, изтъква Джеймс Фрит, мениджър във Volta Energy Technologies.

„Сега, с обещаната подкрепа от Закона за намаляване на инфлацията (IRA) плюс съобщенията за първия кръг от финансирането на законопроекта за инфраструктурата, мисля, че е просто невероятно това, което виждаме да се случва в САЩ, и страничните ефекти, особено когато това може да се свърже с дейността в Канада. Наистина можете да видите как този батериен суперхъб расте“, изтъква Фрит.

Тази година четири от петте най-големи производители на батерии в света се насочиха към САЩ да изграждат фабрики. Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), Panasonic, LG Energy Solutions и SK On обявиха планове за производство в САЩ, Мексико и Канада – инвестиции на обща стойност десетки милиарди долари. BYD, която разшири своя бизнес с батерии, обхващайки и производството на електромобили, също планира обособяване на завод в САЩ.

Някои от тези съоръжения, като фабриката на Stellantis и LG в Канада и тази на Hyundai SK в Джорджия, са съвместни предприятия между автомобилни производители и производители на батерии. Но други представляват гигафабрики с един собственик, които имат за цел да произвеждат батерии за различни клиенти.

Спадът в цените на литиево-йонните батерии през последното десетилетие обаче прекъсна през тази година.

„Това очевидно е големият проблем в сектора, с който всички трябва да се борят, и мисля, че това потенциално може да създаде най-много трудности през следващите две или три години за индустрията като цяло“, коментира Фрит.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:38 | 31.12.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още