Покачващите се цени на суровините за батерии накараха автопроизводителите и другите фирми, зависими от батериите, да се фокусират върху иновациите относно достъпността, вместо да залагат на ефективността, изтъкват пазарни експерти.
„Мисля, че много компании търсят начини да намалят разходите, ако е възможно, или да изградят технологии, които ще бъдат по-добри на същата цена“, споделя Никълъс Иу, началник на персонала в About Energy.
Тази година, след успеха на CATL и BYD, производителите на автомобили, от Tesla до Rivian и Ford, започнаха да използват по-евтините, пренебрегвани преди това литиево-желязо-фосфатни батерии (LFP) в някои превозни средства.
Много производители на оригинално оборудване сега приемат тази химия като „достатъчно добра“ след години на фокусиране върху богати на никел химикали, които осигуряват по-висока производителност, добавя Иу.
Дори ако цените на суровините за батерии „се понижат утре“, LFP клетките ще запазят своето предимство поради гъвкавостта, която предлагат по отношение на веригата на доставки, изтъква Фрит.
Въпросът с устойчивостта
Наред с надпреварата за осигуряване на суровинни, производителите на оригинално оборудване се сблъскват с други проблеми, свързани с регулаторите, потребителите и инвеститорите, относно гарантирането ,че техните производствени процеси са отговори и устойчиви, от добив на суровини до рециклирането на батериите.
Например, някои производители на автомобили си партнират с компании за рециклиране, за да създадат кръгова екосистема при батериите, докато производството на електромобили расте.
По-рано тази година General Motors инвестира в канадския стартъп Lithion Recycling и си партнира с компанията за потенциално използване на рециклирани материали за производството на батерии. Redwood Materials, която сключи договори с Ford, Toyota, Volkswagen, Audi и Volvo, обяви, че планира да вложи 3,5 млрд. долара за изграждане на производствен капацитет в щата Невада. През май администрацията на президента на САЩ Джо Байдън също обяви програма за 60 милиона долара специално за рециклиране на батерии.
Но отвъд рециклирането, производителите на електромобили все повече обръщат внимание на потенциалните по-широки въздействия върху околната среда на всички процеси - от миннодобивната дейност до производството, тъй като регулаторите, потребителите и инвеститорите ги призовават да поемат отговорност относно своите вериги на доставки, посочва Сара Монтгомъри, главен изпълнителен директор на Infyos – стартъп компания, която работи с други бизнеси в областта на батериите.
Според Монтгомъри електромобилните концерни се стремят бързо да натрупат опит за анализ на устойчивостта и трябва да възприемат по-цялостен подход върху този фактор, ако искат да постигнат дългосрочен успех.
преди 1 година Истинска революция! Батерии, които нямат нужда от електрически ток. Можете да си кааарате спокойно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Революция, в същинския смисъл, няма. АКО БИ ИМАЛО, едва ли акциите на Тесла щяха ЧАК ТОЛКОВА да се сринат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар