Ще остане ли Русия без нови автомобили?
Ръководителят на пресслужбата на аналитичната агенция „Автостат“ Азат Тимерханов отбелязва, че при рязък спад на местното производство вносът набира скорост.
„Има все повече автомобили, които не са били официално доставяни в Русия преди. В бъдеще ще има повече китайски марки. През следващата година ще бъдат доставени още ирански коли. Може би дори ще започнат да ги произвеждат тук. Не всичко е толкова мрачно за потребителите, колкото изглежда“, уверен е Тимерханов.
Въпреки интензивния внос на нови марки и модели, в класацията за продажбите лидер остава „АвтоВАЗ“.
„Марката Lada, въпреки факта, че от няколко месеца произвежда само три модела, продължава да увеличава пазарния си дял. Зад повече от половината от продажбите на автомобилния гигант стои Lada Granta“, добавят анализатори от Otkrytiye Auto.
Второто място, което преди година заемаше Renault, в края на тази година принадлежи на китайската марка Haval.
На трето и четвърто място се нареждат съответно Geely и Chery.
Проблемите пред автомобилния сектор се очертават като тест за това колко успешно руската индустрия може да се възстанови от най-големия шок за икономиката на страната след разпадането на Съветския съюз. Правителството наля пари в сектора, но предлагането на части е ограничено за производителите на фона на затягащите се международни санкции, които ограничават достъпа до западни технологии.
Ръководителите на руската автомобилна промишленост търсят тези компоненти от други страни, които все още не са прекъснали връзките си с Русия, или се опитва да ги произвежда на местно ниво – процес, чието овладяване може да отнеме години. Междувременно тези компании произвеждат автомобили, отчасти базирани на дизайни отпреди десетилетия.
„Ако слушате официалните изявления, в момента възстановяваме автомобилната индустрия и я превръщаме в нещо друго“, коментира Евгений Есков, главен редактор на базирания в Москва AutoBusinessReview. „Но какво точно е това, остава неясно“, признава той.
преди 1 година До: baba_meca амин! точно така се случва, хахахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Ми така е в пазарната икономика- празно няма. На мястото на западняците ще седне някой друг. Въпрос на време. Съкратените работници ще си намерят друга работа- със сигурност сега се правят много повече оръжия в Русия спрямо година по-рано. Ще правят танкове, снаряди, ще воюват на фронта...А западняците ще се насочат към други пазари и ще използват други суровини... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: Скъсана_Ушанка: Скъсан,наздраве. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: valentino29Так точна, таварищ, пакажи что в сердцето на болгарская матрьошка! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: mitaka7:"(За Германия, Франция ... и дума няма да обелим.)"Ще говорим,когато му дойде времето и то няма да е далече.Първо Франция а после и Германия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Ех, Валка, доживях някой русофил да срявнява самая могучая с България, а не с Андора, Лихтенщайн, Фарьорски острови! (За Германия, Франция ... и дума няма да обелим.) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година "Сърцето на руската автомобилна матрьошка се оказа китайскоАвтомобилната индустрия в Русия се радва на нов живот след смъртта, намирайки спасение в китайските технологии и полуфабрикатите, които се продават като готови коли"-----------------Българската как е ,цъфти ли,че и връзва!? : )П.с поне с космонавтиката и ядрените технологии сме напред,а заводите ни за процесори са безчет.: ) отговор Сигнализирай за неуместен коментар