Анализаторите посочват, че американският пазар на екологични автомобили тепърва ще се развива с по-бързи темпове и предлага на Hyundai, както и на неговите конкуренти, огромно пространство за растеж.
Но под ръководството на Чун Hyundai не слага всичките си яйца в една кошница. Компанията инвестира и във водородни технологии, като разработва моделите Tucson и Nexo, вярвайки, че те могат да се превърнат в основните автомобили на бъдещето.
„С възобновяемите енергийни източници идват различни предизвикателства – включително ограниченията върху доставките и съхранението“, изтъква Чун в речта си по време на срещата на представителите на бизнеса в Бали, Индонезия, през ноември, проведена в кулоарите на срещата на лидерите на страните от Г-20.
Южнокорейското правителство подкрепя водородните стремежи на Hyundai чрез изграждане на зарядни станции и намаляване на данъците относно научноизследователска и развойна дейност.
Представяне на акциите на Hyundai от началото на годината. Източник: Nikkei
Но електромобилният преход все пак крие рискове. Компанията задели 1,4 трлн. вона (1,1 млрд. долара) през третото тримесечие, за да покрие сервизна акция, засягаща 2,4 милиона автомобили Sonata, Tucson и Santa Fe заради дефектни бензинови двигатели, което повдига въпроси относно управлението на качеството. Партньорът Kia също беше засегнат от акцията.
Като цяло представянето на Hyundai на фондовата борса е разочароващо през тази година, отчасти отразявайки рисковете, пред които е изправена компанията. Книжата ѝ стартираха годината при цена от 210 500 вона, но впоследствие поевтиняха до 160 500 вона към 26 октомври.
Друго предизвикателство пред Чун е свързано с опита да консолидира контрола върху управлението на групата, което би било трудно поради сложните дялови участия, характерни за южнокорейските конгломерати.