fallback

Ценовите понижения на Mercedes отразяват един по-мащабен проблем в Китай

Понижената конкурентоспособност на германските концерни на китайския пазар се вижда ясно при продажбите на електромобили през тази година

22:30 | 17.11.22 г.

Преди няколко седмици финансовият директор на Mercedes-Benz AG Харалд Вилхелм все още демонстрираше стабилна самоувереност. „Определено нямаме намерение да намаляваме цените и не планираме да увеличаваме отстъпките“, заяви той, визирайки задаващата се рецесия.

За да защити високите маржове на своята компания, в случай на съмнение Вилхелм би предпочел да намали обема на производството, отколкото да предостави отстъпки на потребителите.

Но изглежда, че времената се променят бързо. В Китай, например, Mercedes драстично намали цените на своите електрически автомобили от серията EQ, пише Automobilwoche.

По този начин компанията реагира на забавянето при продажбите на електромобили. През октомври компанията продаде в Китай съответно 678 броя EQE, 94 броя EQA, 133 броя EQB и само 6 броя EQC.

Според данни на китайски медии през първите десет месеца на годината Mercedes е продал малко под 12 000 електромобила. Според наличната информация става ясно, че темпът на продажби на водещия модел EQS е спаднал до едва 100 броя на месец. Nio, от друга страна, като пряк конкурент на германците на китайския пазар, продаде повече от 10 000 електромобила само през октомври, включително 3 050 броя от луксозния седан ET7, чиято цена е на същото ниво като EQE.

Ценовите понижения, предприети от Mercedes, целят да бъдат стимулирани продажбите на електромобили в края на годината, особено след като автопроизводителите трябва да спазят определените квоти за електрически коли като дял от общото производство.

Повече от съмнително е обаче дали тази стратегия ще успее в краткосрочен план. Тъй като мярката разкрива по-дълбок проблем, с който в момента се сблъскват всички германски производители в Китай: тяхната електромобилна офанзива до голяма степен се проваля поради недостатъчната конкурентоспособност.

При един бърз поглед на данните за продажбите на електрически модели в Китай, само VW ID.4 намира място в топ 20, доминиран от местни играчи и Tesla. Това важи и за луксозния сегмент, където преди властваха моделите на Audi, BMW и Mercedes.

Но времената, в които германските автомобили бяха синоним на лукс и превъзходство по отношение на задвижването в Китай, определено приключиха с преминаването към електрическа мобилност. Автомобилите на BYD, Nio, XPeng или Geely вече могат успешно да се конкурират в технологично отношение и дори са крачка напред, когато става въпрос за информационно-развлекателни системи и свързаност.

„Дайте ми една причина, поради която да избера EQE пред Nio ET7“, пише влиятелен китайски автомобилен блогър, слагайки пръст в раната.

Традиционните закони на китайския пазар вече не важат. В електромобилната ера германските производители първо ще трябва да възстановят позицията си от ерата на двигателя с вътрешно горене. А това ще бъде дълъг и труден път.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:31 | 17.11.22 г.
fallback
Още от Анализи виж още