Пет години по-късно Силициевата долина се превърна в база за инвестиции в стартъп компании, предлагащи нови иновативни решения. Въпреки че следва логиката на основателя Соичиро Хонда, който предпочита Honda да действа независимо, компанията всъщност е един от първите приемници на концепцията за иновации чрез партньорства.
Междувременно в Sony Изуми Каваниши, който помогна за възраждането на кучето робот Aibo през 2016 г., и Хироки Тотоки, вицепрезидент на компанията, предвидиха нахлуването на технологичните компании в автомобилната индустрия. Въпреки че това обикновено е свързано с електрическите превозни средства, двамата видяха „софтуерно дефинирани автомобили“, а не хардуер като електрически двигатели, като път към успеха.
Тези общи цели относно автомобилите като напреднала технология накара Honda и Sony да си протегнат взаимно ръце.
Алиансът ще започне да разработва своя собствена технология за автономно шофиране и собствен софтуер за развлекателни услуги в превозните средства. Но това само по себе си няма да е достатъчно за постигане на успех според новите закони на пазара, признава Мизуно от Sony Honda Mobility.
Според него „клиентите и създателите ще участват в разработването на продукта“ – с други думи „отворена иновация“.
Казано по друг начин, целта вероятно е да се възпроизведе базираният на платформа модел, който Apple създаде с iPhone. Apple положи големи усилия, за да „полира“ своя хардуер като основа за екосистемата на приложенията си. По подобен начин Sony и Honda обединяват усилията си, за да създадат електрически превозни средства, които могат да се превърнат в софтуерен хъб.
Дали Sony и Honda ще успеят, предстои да видим. Те се изправят срещу множество съперници, включително срещу китайската технологична компания Baidu. Говори се, че Apple също обмисля да навлезе на пазара.
Отговорът може да се крие в игровия сегмент на Sony, който успя да създаде процъфтяващ платформен бизнес около PlayStation. Настигайки съперници като Nintendo, този бизнес на Sony се обърна към външни разработчици на игри, за да създадат заглавия за игровата конзола.
Казуо Хирай, който впоследствие стана главен изпълнителен директор на Sony, положи големи усилия, за да създаде среда, благоприятна за участието на разработчиците под знамето Creator First. И тази стратегия помогна за издигането на PlayStation до глобален феномен сред игралните конзоли.
Каваниши, който ще представлява Sony в съюза с Honda, ръководи кампанията Creator First по това време. Той също така служи като връзка между бизнеса с персонални компютри на Sony и външните софтуерни разработчици от 1980 г., преди пускането на пазара на PlayStation.
„Убедих се, че софтуерното съдържание е толкова важно, колкото и хардуерът“, споделя Каваниши, връщайки се назад към въпросните години. „Идеята за сливане на софтуер и хардуер и разработване на платформа за тази цел ми дойде чрез тези преживявания“, добавя той.
Алиансът Sony-Honda залага много на новия софтуерен автомобилен бизнес модел. Това също бележи опит за преразглеждане на настоящата пирамида, съставена от милиони доставчици на части в основата и значително по-малко производители на автомобили на върха.
„Време е да преразгледаме отношенията с инвеститорите, които подкрепят индустрията“, изтъква Каваниши.