IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Екологичен парадокс: Индонезия жертва околната среда, за да подкрепи електромобилите

Известната с богатите си залежи на метала, страната е готова да впрегне своето производство, за да снабдява глобалната електромобилна индустрия

09:21 | 06.11.22 г. 1
Никелова кариера в Индонезия; Снимка: Bloomberg L.P.
Никелова кариера в Индонезия; Снимка: Bloomberg L.P.

Рахул Сен Шарма, управляващ партньор в базираната в САЩ Indxx, определя ходовете на китайските производители на батерии като част от подхода на Пекин за осигуряване на цялостно влияние върху веригите на доставки в някои индустрии. Шарма подчерта агресивните ходове на китайските концерни относно контрола н доставките на кобалт в Демократична република Конго, където се намира най-голямото известно находище на метала в света, чрез договори и преки и непреки дялове на собственост.

Тук се появяват и други технологични компании. Южнокорейският производител на батерии LG Energy Solution отделно си партнира с IBC и Aneka Tambang за разработване на цялостна верига на доставки на батерии в Индонезия. Южнокорейските автомобилни производители Hyundai Motor и Kia Motor също са част от съвместните инвестиционни планове, които според индонезийските власти възлизат на 9,8 млрд. долара.

История на успеха на никела в Индонезия

Индустриализацията е във фокуса на Уидодо през цялото му президентство, докато той настоява да превърне основните експортни стоки на богатата на ресурси страна от суровини към продукти с висока добавена стойност.

Никелът, използван главно в производството на неръждаема стомана, а сега и при батериите, е в центъра на всичко това. „Индонезия ще се превърне във водещ производител на продукти на основата на никел, включително на батерии за електрически превозни средства“, заяви Уидодо през юни на церемонията по първата копка на съоръжението за батерийни материали на воден от LG консорциум в комплекса Batang Integrated Industrial Park, намиращ се в провинция Централна Ява.

Кариера за добив на никел в Индонезия. Снимка: Bloomberg L.P. Кариера за добив на никел в Индонезия. Снимка: Bloomberg L.P.

Индонезия ще произведе първите си литиево-йонни батерии през 2024 г., според правителствени служители.

За да стимулира растежа на местната индустрия, Индонезия забрани износа на никелова руда през 2014 г., облекчи забраната през 2017 г. и я наложи завинаги през януари 2020 г. Правителството се надяваше, че този ход ще привлече чуждестранни инвестиции в сектора.

През октомври 2013 г., няколко месеца преди първата забрана, Tsingshan, чрез дъщерното си дружество Shanghai Decent Investment Group, подписа споразумение с индонезийската миннодобивна компания Bintang Delapan Group, която контролира мини с площ от 47 000 хектара в Моровали - за изграждане на IMIP. На церемонията по подписването присъстваха китайският президент Си Дзинпин и тогавашният президент на Индонезия Сусило Бамбанг Юдойоно и беше подчертана от Пекин като част от водещата програма за чуждестранни инвестиции на Китай - инициативата „Един пояс, един път“.

След редица политически пропуски в Индонезия се разраснаха предприятията за добив и обработка на никел, водени от IMIP и Indonesia Weda Bay Industrial Park (IWIP). Разположен на остров Халмахера в провинция Северно Малуку, IWIP е съвместно предприятие между Tsingshan и френската Eramet.

Въпреки че забраната за износ накара Европейския съюз (ЕС) да подаде жалба до Световната търговска организация (СТО) през януари 2021 г., политиката беше успешна. След обявяването на политиката китайските компании са инвестирали около 30 млрд. долара в индонезийската верига на доставки на никел, като инвестициите на Tshingshan в индустриалните паркове Morowali и Weda Bay са най-ярките примери за успеха на забраните, според Международната агенция по енергетика (МАЕ).

Последна актуализация: 16:59 | 02.08.23 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 1 година
верно ли , аз си помислих че го правят за печалба! :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още