IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Новият кръстоносен поход на Китай на германския автомобилен пазар вещае успех

След като китайските концерни победиха германските си конкуренти при електромобилите на своя земя, сега очакват да направят подвиг и в техния двор

19:16 | 12.10.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайските автомобилни производители предприемат поредната атака за придобиване на пазарен дял в Германия, след като първоначално бяха спрени заради катастрофалните оценки на регулаторите относно безопасността на техните превозни средства, съобщава Nikkei.

Производители като Great Wall Motor, Geely и SAIC Motor наскоро пуснаха или планират да пуснат набор от електрически и хибридни модели на най-големия автомобилен пазар в Европа, уверени, че силните вериги на доставки и подобряването на имиджа на техните марки ще им помогнат да пробият в страната.

Една от големите надежди на китайската електромобилна индустрия, Nio Inc., пусна в продажба своя електрически седан ET7 миналия петък, докато Great Wall се готви да представи своя Ora Cat – компактен електромобил с ретро дизайн - и плъгин хибрида Coffee 01 в средата на месеца.

Междувременно BYD планира да пусне два електрически SUV-а – Atto 3 и Tang – и електрическия седан Han в Германия този месец, след дебюта на компанията в Белгия, Дания, Нидерландия и Швеция през септември. Експанзията на BYD получи сериозен тласък на 3 октомври, когато Sixt, най-голямата компания за отдаване на коли под наем в Германия, обяви, че ще купи 100 000 броя Atto 3 през следващите шест години.

MG-Motor, британското подразделение на SAIC, вече продава своя електрически компактен модел MG4 в Европа, крайъгълен камък за компанията, тъй като MG4 е първият модел в портфолиото ѝ, който е изграден изцяло на платформа, разработена в Китай.

Базираните в Швеция Polestar и Lynk & Co., които са собственост на китайската Geely, вече увеличават своето присъствие в Европа. От средата на 2020 г. Lynk & Co. е доставила 26 000 от своите плъгин хибриди 01 в региона, разчитайки на схема за месечен абонамент в стил Netflix при фиксирана цена от 550 евро. Пазарните дялове на Polestar и Lynk остават малко по отношение на Германия - общо под 1%.

Ален Висер, главен изпълнителен директор на Lynk за Европа, каза, че този дял можеше да бъде по-голям, ако нямаше проблеми в глобалните вериги на доставки.

„Можеше да продадем много повече коли, ако имаше достатъчно доставки от нашата фабрика в Китай“, изтъква Висер пред Nikkei Asia. „Но проблемите при доставките наскоро бяха преодолени, благодарение на нашата компания майка, Geely, която ни приоритизира по отношение на веригата на доставки, така че текущото време за доставка на наш автомобил в Германия сега е от три до пет месеца, в сравнение с 10 до 15 месеца при европейските автомобилни производители, което ще ни даде преднина при избора на автомобил от клиентите“, добавя той.

Европейските автомобилни концерни бяха принудени да намалят производството не само поради глобалния недостиг на чипове, който засегна автомобилната индустрия, но и поради недостига на кабели, където Украйна е основен доставчик за Volkswagen, BMW, Porsche, Audi и Mercedes. Производството в страната беше прекъснато след инвазията на руските военни.

Навлизането на китайските автомобилни производители в Германия е предхождано от постепенното свиване на пазарния дял на местните концерни. През първата половина на годината германските електрически модели са загубили пазарен дял от френските, южнокорейските и американските си конкуренти.

„Засиленото присъствие на китайските автомобилни производители сега повишава възможността за допълнителна загуба на пазарен дял, като виссокото качество на китайските автомобили играе важна роля тук“, коментира наскоро Щефан Брацел, директор на Центъра за управление на автомобилите (CAM) пред германския всекидневник Handelsblatt.

Вторият шанс за налагане на китайските компании в Германия е свързан с отличните резултати, които техните автомобили показват при тестовете за безопасност.

Ora и Wey на Great Wall Motor наскоро получиха най-високата оценка - пет звезди, от Euro NCAP, европейска програма за оценка на безопасността на автомобилите, базирана в Белгия.

Това е рязък контраст с първата вълна на китайски автомобили на континента през 2005 г., когато Landwind SUV на Jiangling Motor получи нула звезди, а две години по-късно седанът BS6 на Brilliance спечели само една звезда.

„Лошите резултати от краш тестовете бяха пагубни за имиджа на китайските автомобилни производители, особено в Германия, където качеството на изработката се счита за изключително важно“, изтъква Алед Уилямс, мениджър в Euro NCAP. „Но последните тестове показаха, че те са си написали домашното и че сега са в много по-добра позиция, отколкото в миналото, за да пробият на германския пазар, който е най-трудният в Европа поради много силната потребителска лоялност към германските марки“, добавя Уилямс.

Увеличението на продажбите в Германия е знак за доверието, което китайските производители на автомобили печелят чрез своите продукти. Според Ту Ле, управляващ директор на базираната в Шанхай Sino Auto Insights, китайските автомобилни производители са започнали да вярват, че могат да се конкурират с германските концерни, след като успяха да ги победят на електромобилния пазар в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:16 | 12.10.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още