Когато кажете думите „електрически автомобил", повечето хора ще се сетят за Tesla. Но въпреки впечатляващия си възход в родната Северна Америка ръководената от Илон Мъск компания далеч не е завладяла света.
Както се вижда от прогнозата на Statista за пазарите на мобилност, доминиращата позиция на Tesla в Северна Америка - приблизително 70,6% дял от всички продажби на електромобили през 2021 г. - засега е възпроизведена в значителна степен само в Австралия и Океания (65,8%).
В Азия, например, китайският производител Wuling е на първо място, като претендира за 14,9% от продадените в региона електрически превозни средства в сравнение с 12,4% на Tesla.
Друг пазар, на който по-широк кръг участници успяха да си извоюват позиции, е Европа. Там Volkswagen е продал малко повече единици от Tesla през миналата година, докато Renault, Peugeot и Hyundai са имали дялове по-големи от 5 процента.
В Южна Америка MG (сега собственост на китайската SAIC Motor) е продала най-много автомобили на ток (16,5%), а Tesla държи едва 3,3% от пазара там.
Още графики на деня вижте тук!