IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Skoda е готова да се бори за своето позициониране в рамките на Volkswagen

Докато компанията се радва на успехи в Европа по отношение на продажбите, в Китай тя започва да изпитва сериозни затруднения

14:57 | 12.09.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Потенциал в Индия

Един пазар, който се развива бързо, е Индия, която през първата половина на 2022 г. изпревари Китай и се превърна в третия по големина пазар на марката след Германия и Чехия.

Там Skoda успя да продаде 33 387 автомобила за първите седем месеца на годината, според данни от Bestsellingcarsblog, което представлява ръст от 292 процента, след пазарния дебют на новия малък SUV Kushaq и малкия хечбек Slavia.

Skoda разработи автомобилите върху предназначената за местния пазар платформа MQB-A0.

Еволюцията на MQB-A0 представлява началото на по-мащабната стратегия за навлизане на нови пазари, след като миналата година Skoda беше натоварена с отговорността да разработва платформата за коли с двигатели с вътрешно горене за цялата група на Volkswagen.

„Виждаме огромен потенциал за растеж на развиващите се пазари“, изтъква бившият главен изпълнителен директор на Skoda Томас Шефер миналата година, визирайки Виетнам. Други потенциални пазари за Skoda включват Бразилия.

Не е ясно какъв ръст на продажбите може да реализира Skoda чрез платформата. Слуховете за строителство на фабрика на VW в Югоизточна Азия все още не са се материализирали, а през юли Skoda спря производството в руската фабрика в Нижни Новгород, управлявана от групата GAZ, в резултат на войната в Украйна.

Заводът произвежда Octavia, малкия SUV Karoq и Kodiaq, докато VW също затвори завода си в Калуга, който произвеждаше компактния Rapid за Skoda.

Засега Skoda се фокусира върху това да бъде предимно европейска марка, където перспективите ѝ са най-силни. Но дори тук все още има насрещни ветрове за Зелмер.

Защитената от синдикатите работна сила в Чехия, където се намират основните заводи на Skoda – в Млада Болеслав и Квасини, може да настоява за увеличаване на заплатите, като е трудно да се намали броят на служителите, което възпрепятства усилията за свиване на разходите.

VW Group също така все още нее  осигурила завод за батерии в Чехия, за да разшири своята мрежа от планирани съоръжения, които произвеждат най-важния компонент при електромобилите.

Но разкриването на голям електрически SUV с батерия от 89 киловатчаса, уникален дизайн и липса на пряка конкуренция спрямо марката VW, може да се окаже търсеният фактор, което да тласне ръководството на групата да избере именно Чехия за поредния завод за батерии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:58 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

Финанси виж още