Според консултантската компания EY ситуацията в автомобилната индустрия не е толкова розова, колкото показват финансовите данни на автопроизводителите. Продажбата на нови автомобили в Китай са помрачени заради продължаващите коронавирусни ограничения в някои градове, включително и във финансовия център на страната Шанхай.
EY проучва 16-те най-големи автомобилни концерни в света, в това число Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, пише Automobilwoche.
Китай е най-големият пазар за германските автомобилни групи. „Строгата анти-COVID политика в Китай продължава да се прилага, така че съществува риск от по-нататъшен спад на продажбите през следващите месеци“, коментира анализаторът на EY Петер Фус.
Според индустриални данни продажбите на леки коли в Китай се свиват с 35,7% през април на годишна база.
Големите международни автопроизводители успяха да продадат по-малко автомобили в глобален план от януари до края на март в сравнение със същия период на 2021 г. В същото време обаче тези компании успяват да увеличат маржа на оперативната печалба.
По отношение на възвръщаемостта при продажбите американският производител на електрически автомобили Tesla Inc е лидер с 19,2%. След него се нареждат концерни като Mercedes-Benz с 15 процента, Volkswagen с 13,3 на сто и BMW с 10,9%.
авто
„Никога преди в историята на нашата компания резервациите на автомобилите ни не са били по-високи“, заяви главният изпълнителен директор Оливър Ципсе по време на конферентен разговор след последното отчитане на финансовите данни. "Пазарите сигнализират, че това голямо търсене ще продължи“, добавя той.
Въпреки това компаниите продължават да изпитват сериозни затруднения по отношение на глобалните вериги на доставка и поскъпващите суровини. Тези фактори ги принуждават да продължат да увеличават цените на своите продукти, което допълнително нагрява инфлацията.
„Силните данни за първото тримесечие са отлични, но действителната ситуация в автомобилната индустрия е изключително напрегната“, обобщава ръководителят на отдела за мобилност а Западна Европа в EY Константин Гал.
Преди всичко, производителите на луксозни превозни средства се възползват от изключителната ситуация: с оглед на липсата на чипове, полупроводниците се инсталират предимно в големите и скъпи автомобили. В същото време почти няма намаления на цените, тъй като търсенето остава голямо.
Все пак Гал предупреждава, че този „бум не печалбата“ ще подмине някои компании.
преди 2 години Големият марж е задължителен при инфлация на основните материали (доставчици от трето ниво), особено при продукт съставен от около 30.000 части. Автомобилните концерни имат по около 70-200 доставчици и всеки е натиснат от инфлация също. Не само в автомобилостроенето е така. Известно време, според мен м/у една и три години, ще е така, с по-големи маржове, докато се намери равновесна точка... На тролеите движени с рубли, винаги ще им е скъпо... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар