Maybach има големи планове за максималистичните си лимузини, които прави от време на време през последните 113 години – линия, която в момента включва Mercedes-Maybach S-Class и Mercedes-Maybach GLS.
Сега брандът подготвя своя двутонен, дълъг 5,4 метра седан Mercedes-Maybach S680, разработен от Върджил Абло, покойният ръководител на бизнеса с мъжко облекло в Louis Vuitton. Превозното средство се очаква да дебютира на пазара по-късно тази година в ограничена серия от 150 броя. Работи се и по електрическа офроуд концепция, известна като Project Maybach, отново дело на Абло и главния дизайнер на Mercedes Group – Гордън Вагнер, пише Bloomberg.
Междувременно, новата концепция Haute Voiture на Mercedes-Maybach, която беше представена на 18 май, обещава букле панели на вратите, напомнящи костюми на „Шанел“. Пазарът ще можа да ѝ се наслади едва през следващата година.
Следва електрически SUV Mercedes-Maybach, като освен това се разработва нов бизнес план в рамките на групата, който се фокусира върху превозни средства от по-висок клас, предлагащи по-висок марж, точно като тези от звеното Maybach.
Всичко това показва, че Maybach може би е готов да се издигне от пепелта.
„Налице е рестартиране“, заяви главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Ола Калениус по адрес на бранда. „Това е подмладяване на марката Maybach“, добавя той.
Опитайте, опитайте отново!
Кръстена на Вилхелм Майбах, страстен конструктор на двигатели с вътрешно горене и един от първите сътрудници на Готлиб Даймлер, и основана заедно със сина му Карл през 1909 г., компанията Maybach по това време става синоним на скорост, мощност и престиж. До 1921 г. тя произвежда автомобили като 5-метровия Maybach 22/70 HP W3 и Maybach SW 42, който включва такива иновации като електрически прозорци.
След Втората световна война, по време на която Maybach произвежда повечето двигатели за танковете на нацистка Германия, компанията продължава да сглобява и дизелови двигатели, но борбата и дезорганизацията в крайна сметка довеждат до колапса ѝ. През 1960 г. Daimler-Benz AG придобива Maybach Motorenbau GmbH най-вече, за да притежава правата върху двигателите.
През 1997 г., след десетилетия на латентност, Mercedes представя концепцията Maybach на автомобилното изложение в Токио, като посочва, че ще произведе два седаниа за марката Maybach през следващите пет години. Maybach 52 и Maybach 62 излизат на пазара през 2002 г., но колите не привличат търсеното внимание. Впоследствие марката признава, че е загубила 439 000 долара за всяка кола, която е продала.
През 2011 г. Daimler обявява, че ще разпродаде останалите модели, което трябва да успокои Maybach за момента. Отличителните двуцветни салони на колите изпадат в дълъг период на хибернация, откакто рапърите Джей-Зи и Кание Уест използват Maybach 57 във видео към песента Otis през 2011 г.
След това идва и последното поколение, с което Mercedes възражда Maybach по време на автомобилното изложение в Лос Анджелис през 2014 г. Всъщност, става въпрос за преработена версия на флагмана Mercedes S600. Тези модерни превозни средства Mercedes-Maybach са проектирани предимно за пътувания с шофьор и интериорът им е инкрустиран с лукс, като пътуващият се чувства по-скоро в 5-звезден хотел, отколкото в кола – разгъващи се седалки, вграден хладилник, прибиращи се работни маси, слушалки и аудиосистема с кристално чисто звучене.
Оттогава продажбите непрекъснато нарастват. Миналата година Mercedes-Maybach продаде 15 730 превозни средства в световен мащаб, което е с 50% повече спрямо 2020 г. Основна заслуга тук има Китай, където марката продава по над 900 коли на месец.
„Марката се справя фантастично“, споделя Даниел Лесков, новият ръководител на Maybach, по време на вечеря в Монако на 17 май. „Има толкова голям потенциал".
Maybach казва, че има план да създаде нещо, което ще се хареса на богатите по света, дори и да не може да черпи вдъхновение от своята история.
„Целта на Maybach не е да произвежда нови модели всяка година“, изтъква Ола Калениус, добавяйки: „Трябва да съхраните специалното. По-малък обем, претенциозни клиенти“.
Гордост без извинение? Това е цялата идея.
„Някои хора може да кажат, че е ужасно, но точно това трябва да направим като луксозна марка – това е шок“, коментира Щефен Кьол, директор „Външен дизайн“ по време на интервю в дизайнерското студио на Mercedes в Ница, Франция. „Разрушителността и противоречията са източник на креативност“, изтъква той.
Шокът идва както от цената на автомобила, така и от всички налични допълнителни опции за персонализиране. Mercedes-Maybach S-Class започва при цена от 185 000 долара, или със 74 000 долара повече от обикновената S-Class. И е по-голям. Седаните на Maybach предлагат междуосие, което е с 18 сантиметра по-дълго от това на стандартната S-Class.
Тези автомобили се харесват на китайските купувачи, които са склонни да плащат за по-изискани дизайни и са далеч по-млади и далеч по-богати, отколкото потребителите на превозни средства Mercedes. Средната възраст на купувача на Maybach в Китай е около 40 години, докато тази на общите потребители на марката достига 50 години, което е по-малко от средната възраст на купувачите на Mercedes.
„Китай е най-големият автомобилен пазар в света. Освен това е и най-големият пазар на луксозни автомобили в света. И естествено, това е най-големият пазар на Maybach в света“, посочва Калениус. „Но САЩ са много важни. Западна Европа е важна. Корея е важна. Япония е важна. Разбира се, Близкият изток е важен. Има и други пазари по света, които жадуват за същия тип превозни средства“, добавя шведът.